Announcement

Collapse
No announcement yet.

arbetstemp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: arbetstemp?

Originally posted by jonash View Post
    , men egentligen handlar det hela om vilken temp som Biaseringen är ställd för för optimal prestanda.
    Exakt. På det ska läggas produktionstoleranser vilket gör det ännu svårare.

Comment

Originally posted by Jonhny View Post
      Exakt. På det ska läggas produktionstoleranser vilket gör det ännu svårare.
      Varför tror du alla de riktigt seriösa skickar in sina steg för att sätta en biasering för en exakt arbetstemp, och så mäter man tiden som detta tar, alt. tempen på flänsen och så styr den tävlande detta så att steget låter så bra det bara kan när bedömningen skall ske. Små detaljer men det är fler än man tror som gör detta...
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
        Då är du inte så långt ifrån det som man inom elektroniken kallar arbetstemp! Jag skulle säga att du vill reglera kanske mellan 70-90 grader, men egentligen handlar det hela om vilken temp som Biaseringen är ställd för för optimal prestanda.

mvh Jonas
        Sedär blev det nästan som jag tänkt engåg
        Men, rätta mig om ja har fel, men ställer man inte balanseringen på sluttrissorna med bias? Om den står "fel" påverkar det väl direkt strömförbrukningen och tempen, men linjeringen på trissparen blir fel med olika "utslag" som följd?
        Nu är detta inget ja har någon erfarenhet av eller så, men det är iaf vad jag har blivit lärd?

Mvh
        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Originally posted by sidny View Post
          Sedär blev det nästan som jag tänkt engåg
          Men, rätta mig om ja har fel, men ställer man inte balanseringen på sluttrissorna med bias? Om den står "fel" påverkar det väl direkt strömförbrukningen och tempen, men linjeringen på trissparen blir fel med olika "utslag" som följd?
          Nu är detta inget ja har någon erfarenhet av eller så, men det är iaf vad jag har blivit lärd?

Mvh
          Det som man framförallt vill göra med Biaseringen och finliret med den är att få den så korrekt som möjligt för att det inte skall bli dist. Sen skall man veta att stegen inte kommer prestera lika bra i Sveriges klimat, från -20-100 grader, det spelar ingen roll om det finns tempkompenserad bias i stegen.

mvh Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Working...
          X