Announcement

Collapse
No announcement yet.

batterifråga igen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• batterifråga igen.

Hur många banner running bull 95ah tror ni jag behöver till min anläggning??
    2x mtx 92001 = ca 8000Wrms teoretisk effekt.
    1x mtx 8502 = 2x 250Wrms
    1x mtx 3404 = 2x 200Wrms

Dubbla DD3515d2
    4x DD 8" pa middar
    2x DD 1" pa horndiskanter.

Ska även ha en 250amp generator!

Hur många tror ni räcker, fått tag på ett parti för bra priser
    ja, jag lider av en sjukdom !

Re: batterifråga igen.

Om man kör enligt "1000WRMS per batteri" så kan 7-8 batterier vara lämpligt, men det beror ju på hur mycket du vill kunna utnyttja anläggningen. Förresten vill jag nog ha det till 6000 WRMS för båda 92001 tillsammans.

Comment

Eftersom man aldrig kan ha för mycket ström,så säger jag bara så många som möjligt

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Originally posted by Optima View Post
        Om man kör enligt "1000WRMS per batteri" så kan 7-8 batterier vara lämpligt, men det beror ju på hur mycket du vill kunna utnyttja anläggningen. Förresten vill jag nog ha det till 6000 WRMS för båda 92001 tillsammans.
        Jupp, men har bänkpapper på båda stegen och de ska lämna 7986Wrms i 2ohm dockat dom är rejält underspecade

Comment

Originally posted by albinkramer View Post
          Jupp, men har bänkpapper på båda stegen och de ska lämna 7986Wrms i 2ohm dockat dom är rejält underspecade

Ska ju tävla ESPL master och vet inte vad som krävs av anläggningen där

Comment

Jag hade 5st till en teoretisk effekt på ca 7500WRMS.

Comment

Originally posted by albinkramer View Post
              Okej, visste inte det.

Comment

Originally posted by Optima View Post
                Fast 95ah batteri är ju anning större än standard hehe
                sigpic

Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

Comment

4-5st iaf. Vill du ha fler så kan du ha det.
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Antonic View Post
                    Fast 95ah batteri är ju anning större än standard hehe
                    Jo, det är ju sant förstås. Sedan är det inte helt lätt att veta vad man ska utgå ifrån för batteristorlek när man skriver den "tumregeln".

Utifrån mina egna mätningar (med hjälp av en 12-230 V inverter) kan man tex säga att om batteriet har 950-1000 A i CCA-värde så bör spänningen vid 100 A förbrukning kunna hållas på runt 12 V, där 100 A ungefär motsvarar ett 1000 W steg (uppmätt vid 14,4 V) med 70% verkningsgrad. Vid 200 A bör spänningen kunna hållas på 11,5 V.

Dessa mätningar är absolut inte några vetenskapligt säkra uppgifter, jag har bara mätt på ett batteri. Skicket på batteriet var dock bra enligt en digital batteritestare och kallstartströmmen höll sig inom specen.

Om man tar ut ca 270 A så borde spänningen kunna hållas på 11,2 V, men kanske bara en minut eller så.
                    Last edited by Optima; November 6, 2011, 19:00.

Comment

En följd fråga för sq bil. Kör idag med ett 95A running bull till två st Ta2 steg och ett A6.Får jag ett snabbare puls svar om jag byter till två ev tre Hollywood SPV35 ?
                      Skulle tro att max ström förbrukning för TA2 ca30A/st och 60A för A6

Comment

Originally posted by dlsaren View Post
                        En följd fråga för sq bil. Kör idag med ett 95A running bull till två st Ta2 steg och ett A6.Får jag ett snabbare puls svar om jag byter till två ev tre Hollywood SPV35 ?
                        Skulle tro att max ström förbrukning för TA2 ca30A/st och 60A för A6
                        Eftersom de har en liknande uppbyggdnad som Stinger (tror det tom. är samma fabrik), Kinetic, Odysse mfl så tror jag att svaret är ja.
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jag körde 5st 100ah biltema silver på 800cca, vilket räckte till 10kw vid burp, men vid demo räcker det inte på långa vägar! Har du plats så satsa på minst det dubbla, om du vill dema...
                          TEAM STALLBASVERKSTAN
                          Tack till min sponsor:
                          AI-GROUP.se
                          Samt stort tack till:
                          Elektronikservice i hemse
                          Seastreamsgarage.se

Comment

Jag har en batteri fråga till alla som har spelat mycke och provat flertalet batterier. Om ni struntar i vad det står att batterier presterar på papperen och jämför dom efter hur ni har använt dom. Hur tycker ni att Stinger, Hollywood, Kinetic m.m skiljer sig från "vanliga batterier" som Tudor, Deka, Banner m.m när det gäller Ah, Cold Cranking, Pulse Cranking osv.?

Comment

Originally posted by Palicuse View Post
                              Jag har en batteri fråga till alla som har spelat mycke och provat flertalet batterier. Om ni struntar i vad det står att batterier presterar på papperen och jämför dom efter hur ni har använt dom. Hur tycker ni att Stinger, Hollywood, Kinetic m.m skiljer sig från "vanliga batterier" som Tudor, Deka, Banner m.m när det gäller Ah, Cold Cranking, Pulse Cranking osv.?
                              Kan bara uttala mig om mitt Odyssey.
                              http://www.odysseybatteries.com/battery/pc1200mjt.htm
                              Kan säga på rak arm att direkt jämfört med Globalbatteriet som satt i (vanligt våtbatteri) så fick startmotorn nytt liv. Inga tendenser till blinkande ljus då man drar på med stereon och faktiskt ngt starkare ljuspå bilen. Så även om man inte har mkt stereo så vet jag vad mitt val av batterier är numera....
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                              X