Announcement

Collapse
No announcement yet.

P88RS2 el Naka Cd400 samt AUX frågor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• P88RS2 el Naka Cd400 samt AUX frågor

Tjena

Svårt att få till en bra topic.

Iaf, ska bygga bil i sommarbilen i vinter/vår då jag ska ut på en längre tripp genom europa i sommar (modball).

Har en Corvette C5 med Bose systemet, där det börjat glappa i cd spelaren och så är ena diskanten väldigt trött.

Lika bra att byta med andra ord

Har mest gamla prylar liggandes som ska i, receptet blir nog Amega 6,5" lila samt Trius 3,5" i dörrarna, sedan en JL Audio CP108LG-W3v3 i bak någonstans där den spelar mest effektivt.

Sen kommer valet till HU, har en P88rs2 i princip ny, samt en Naka CD400 i bättre bruksskick (lasern är lite känslig i stötiga bilar).

Det jag vill åt är snarare stampa takten än minutsiöst inställt tidskomp. Där tror jag Nakan har klara fördelar. Den har ju dock väldigt begränsade inställningsmöjligheter, men det kanske man kan bygga bort.

Sedan undrar jag över Aux in på båda spelarna, då man ska åka mer eller mindre 1 vecka i bilen så vill man ju ha med sig lite musik. Har en Iphone 4 som man säkert kan ladda med musik, samma med han som ska åka med.

Men suttit och funderat på om det finns någon separat DA i stil med USB->RCA som drivs på 12volt, som kan läsa usb minnen, alt. något med iphone koppling till RCA för att slippa använda dåliga analogdelar i onödan.

Nu blev det sådär långt och osammanhängande. Men är det någon som har lite idéer så tas de gladeligen emot

Tack på förhand!

MVH Micke

Re: P88RS2 el Naka Cd400 samt AUX frågor

Något i stil med denna kabel till iphonen, sen använda usb kontakten till någon form av "ljudkort" kanske?
    Då styr man ju iaf från telefonen.

http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-...ack-1-2m-34654

Comment

Re: P88RS2 el Naka Cd400 samt AUX frågor

istreamer. Finns bland annat på HiFi kit.
      /tycker Erik.

Comment

Working...
      X