Announcement

Collapse
No announcement yet.

mds konkurs? sanning eller snack?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mds konkurs? sanning eller snack?

hörde ryken idag om att mds ska ha konkat, ligger de nå i det eller är de elaka rykten som florerar??

Re: mds konkurs? sanning eller snack?

enligt denna så har du helt rätt...

http://www.ratsit.se/ReportCompanySm...?ID=5564895091
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

Comment

Det var oväntat. Går hela branchen så dåligt??

Comment

Misstänkte att det inte gick så bra då dem började ta betalt i förskott får någon månad sen.

Comment

Här får ni lite svar på era funderingar. Har presis pratat med Michel på MDS.

I samband med en konkurs så är det mycket som spekuleras och mycket osanning sprids som dessvärre många gånger ses som den faktiska sanningen.

För att göra rätsida på detta vill jag skriva om hur situationen faktiskt ser ut.

Multi Dynamic System of Sweden AB, ett försäljningsbolag som har haft rätt att distribuera MDS varumärke, har på egen begäran ansökt om att försättas konkurs. Detta på grund av för hårda tryckningar från banken som är ett direkt resultat av att ett flertal större aktörer på marknaden de senare åren försatts i konkurs.

MDS varumärke, dess hemsida och all försäljning kommer att fortsätta via MDS varumärkes ägare, Dermisensual /MDS . Konkursen kommer ej att vara märkbar för MDS kunder.

Om ni har några funderingar eller frågor kring Multi Dynamic System of Swedens konkurs så kontakta Dermisensual /MDS på 08-556 00 740

Comment

Skönt när ingen blir drabbad. Vare sig kunder eller leverantörer. Annars är det riktigt illa med konkurser.
            Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Herrarna kanske skulle kunna dra ner lite på utgifterna..

Var som sagt inte helt oväntat.
              Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Förra ägaren tar de eventuella skulderna med sig i konkursen så den nya ägaren kan börja skriva nya leasingavtal på bilar i miljonklassen?

Edit: Mig kvittar det eg. hur det går till, har aldrig gillat märkets marknadsföring eller produkter mer än nån bas ja köpt som tonåring på 90-talet däremot har jag inte mött en enda av deras sponsrade/tävlande som jag tyckt illa om så nåt gott har dem fört med sig :-)
                Last edited by Frippe_L; October 14, 2011, 22:49.
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Bra att den inte drabbar kunderna. Men säkert många andra som blir drabbade. Banken m.m.
                  Octan
                  Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                  Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
                  Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                  Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
                  Team Ljudbyggaren

Comment

Saxat direkt från Dermisensual/MDS hemsida:

Vi som arbetar på Dermisensual är diplomerade hudterapeuter och är medlemmar i SHR och har en internationell Cidesco-examen. Vi finns här för att ge Dig den bästa möjliga service och professionell hudvård med råd om hur Du skall sköta om Din hud.

Finns säkert en koppling till Bilstereo där någonstans. Med tillräckligt många basar i bilen försvinner celluiterna snabbt
                    Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Originally posted by WooDMaN View Post
                      Här får ni lite svar på era funderingar. Har presis pratat med Michel på MDS.

I samband med en konkurs så är det mycket som spekuleras och mycket osanning sprids som dessvärre många gånger ses som den faktiska sanningen.

För att göra rätsida på detta vill jag skriva om hur situationen faktiskt ser ut.

Multi Dynamic System of Sweden AB, ett försäljningsbolag som har haft rätt att distribuera MDS varumärke, har på egen begäran ansökt om att försättas konkurs. Detta på grund av för hårda tryckningar från banken som är ett direkt resultat av att ett flertal större aktörer på marknaden de senare åren försatts i konkurs.

MDS varumärke, dess hemsida och all försäljning kommer att fortsätta via MDS varumärkes ägare, Dermisensual /MDS . Konkursen kommer ej att vara märkbar för MDS kunder.

Om ni har några funderingar eller frågor kring Multi Dynamic System of Swedens konkurs så kontakta Dermisensual /MDS på 08-556 00 740
                      Som du säger har "sanningen" ofta två sidor i en konkurs.

Att MDS skulle konka som ett resultat av att andra företag gått under är kvalificerat skitsnack. De sitter högt på näringskedjan och har egna varumärkesnamn som absolut inte drar ner företaget.
                      De som kommer få problem är de företag som säljer till MDS och där MDS har skulder. Men som du förklarar det så skall dessa företag kunna andas ut nu.

Problemet vet både du och jag att det bottnar i ca två års marknadsföring av produkter som ABSOLUT inte höll måttet och var rent jävla skit. Detta har kostat MDS stora pengar och det är synd att det oundvikliga bakslaget kommer nu när dagens produkter 2011 verkar funka riktigt bra.

Detta är en planerad konkurs för att kunna fortsätta sälja produkter under samma namn och med ny plånbok och vi har sett det förut i företagssverige, både i och utanför branschen.
                      Och det kommer inte som en blixt från klar himmel. Om denna konkurs har det viskats sedan Elmia.

Vad vi kan föra fram med detta är hur företagsklimatet för våra bilstereobutiker ser ut och hur VI kan hjälpa till för att hålla branschen på fötter.

Hur kan bilstereoforum.se hjälpa?
                      Hur kan Svenska Bilstereoförbundet hjälpa?
                      Hur kan vi konsumenter hjälpa?

Ps: telefonnumret du länkar till är reggat på det i konkurs satta MDS. Det säger det mesta.
                      Last edited by JALLE; October 14, 2011, 23:12.
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                        däremot har jag inte mött en enda av deras sponsrade/tävlande som jag tyckt illa om så nåt gott har dem fört med sig :-)
                        Håller med där och det hade garanterat märkts av på BSF:s tävlingar om mds hade försvunnit och nog även på återväxten inom "sporten" så jag tycker det är bra att dem inte försvinner.
                        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Frippe: Tack kul att höra att du har mött oss galningar som roliga prickar .

Jalle: Detta mail har jag fått av Michel på MDS så jag har inte kollat nummret så noga ... Får väl se till att det blir ett rätt nummer då

Själv hoppas jag bara att denna underbara sport får fortsätta. Detta år som jag har varit på allt som har varit från den lille träffen till dom större träffarna har jag mött massor med trevliga och roliga människor. Hoppas verkligen att 2012 blir ännu galnare .

Syns på söndag i Linköping gott folk

Comment

Originally posted by WooDMaN View Post

Själv hoppas jag bara att denna underbara sport får fortsätta. Detta år som jag har varit på allt som har varit från den lille träffen till dom större träffarna har jag mött massor med trevliga och roliga människor. Hoppas verkligen att 2012 blir ännu galnare .

Syns på söndag i Linköping gott folk
                            En fajsbocktumme upp på den.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                              Förra ägaren tar de eventuella skulderna med sig i konkursen så den nya ägaren kan börja skriva nya leasingavtal på bilar i miljonklassen?

Edit: Mig kvittar det eg. hur det går till, har aldrig gillat märkets marknadsföring eller produkter mer än nån bas ja köpt som tonåring på 90-talet
                              utan mds hade nog inte många hittat in i billjuds världen för det finns nog fler än jag som börja med deras saker, tror tom att dreddan hade några mds basar i pandan (gröna) för länge sen. man måste börja någonstans sen arbetar man sig uppåt.

men vist jag gillar inte mds märkets marknadsföring eller produkter heller

Comment

Working...
                              X