Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strömkabeldragning MB W203

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strömkabeldragning MB W203

Tjena!

Är det någon här som byggt stereo i MB C-Klass W203 Kombi och vet ett bra ställe att dra + kabel till bagaget. Finns det färdiga gummigenomföringar att använda eller är det borra som gäller?

Nu har jag inte tittat närmare på inredningsplasten i bilen, men är det någolunda lätt att riva bort och dölja kabeln?

När jag ändå har en tråd öppen kan jag passa på att fråga en sak till.

Basen jag köpte har dubbla 2Ohms talspolar (Cervin Vega V-max 102) hur är det nu igen man ska koppla det för att få 4 Ohm? Beskriv gärna med en bild då jag lätt blandar ihop paralell och seriekopplat

MVH Claes

Re: Strömkabeldragning MB W203

hmm.. 203an, Har inte dom batteriet under baksätet som 202, 210, 211 ovs? Kombi alltså.

Comment

Nej, tyvärr.
      Hade varit mycket enkelt isf!
      Det sitter i höger bakkant i motorutrymmet, nära torpedväggen.

Comment

Originally posted by claes_gewalli View Post
        Tjena!

Basen jag köpte har dubbla 2Ohms talspolar (Cervin Vega V-max 102) hur är det nu igen man ska koppla det för att få 4 Ohm? Beskriv gärna med en bild då jag lätt blandar ihop paralell och seriekopplat

MVH Claes
        Plus från slutsteget till första pluspolen på basen, från första minuspolen till andra pluspolen, från andra minuspolen till minus på slutsteget.

Innan du kopplar in det kan du testa med ett 9volts batteri. När du sätter pluspolen på batteriet till plus på kabeln skall konen röra sig utåt.

Lycka till
        Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Originally posted by Gandalf View Post
          Plus från slutsteget till första pluspolen på basen, från första minuspolen till andra pluspolen, från andra minuspolen till minus på slutsteget.

Innan du kopplar in det kan du testa med ett 9volts batteri. När du sätter pluspolen på batteriet till plus på kabeln skall konen röra sig utåt.

Lycka till
          Visst har man gjort en seriekoppling då och dubblat impedansen?

Comment

Hjälpte en kompis med ett litet bygge i hans C-klass -03 i somras och där fanns en färdig genomföring bakom batteriet, lite krånglig att komma åt, tror vi fick lyfta ur batteriet. Men när man fått igenom kabeln där så kommer den ut bakom handskfacket och man kan dra den i ordinarie kabelkanal bak till skuffen.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Hjälpte en kompis med ett litet bygge i hans C-klass -03 i somras och där fanns en färdig genomföring bakom batteriet, lite krånglig att komma åt, tror vi fick lyfta ur batteriet. Men när man fått igenom kabeln där så kommer den ut bakom handskfacket och man kan dra den i ordinarie kabelkanal bak till skuffen.
              Odinarie kabelkanan, går dessa under instegslisten på vänster sida?
              Minns du hur man plockade bort listerna?

Comment

Finns säkert en kabelkanal där också, men vi drog i den på höger sida, alltså samma som batteriet. Nu är jag inte helt säker men tror att man började med kåpan vid hjulhuset, sen instegslisten och därefter så var det bara att fortsätta bakåt. Den första sitter med en skruv, resten sitter med klips.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Finns säkert en kabelkanal där också, men vi drog i den på höger sida, alltså samma som batteriet. Nu är jag inte helt säker men tror att man började med kåpan vid hjulhuset, sen instegslisten och därefter så var det bara att fortsätta bakåt. Den första sitter med en skruv, resten sitter med klips.

Menade såklart höger, men har jobbat hela natten och är lite seg i huvudet..
                  Då är det som de felsta bilarna mao, får börja röja där och plocka en del i taget.

Comment

Working...
                  X