6.5 i dörrarna.. sedan funderrar jag kanske köra 3-4or i instrumentbrädan=) men kanske endast ett 6.5 kit.. diskanten ska monteras vid sidospeglarna vid den plattan
Om du är ute efter välljud och ska ha 6,5or i dörrarna så tycker jag absolut att du ska fixa dit något mellanregister på brädan, så ett 3-vägskit röstar jag på isåfall. Något som jag vet spelar på bra är Amega Q-Cox350 + DRVRQ6 med filter, men det blir tyvärr något över budget. Om du kan tänka dig att köra steget som ett 4-kanals (antar att det är ett 4-kanals med tanke på modellbeteckningen) så skulle det kunna funka med samma set-up som jag kör, Amega Q-Cox350 + DRVRQ6. Då har du grejer som kan poppa på rätt högt men ändå låta BRA.
inte dax och lära sig lite grunder om hur saker och ting fungerar innan man planerar ett sq bygge.
hur tror du det blir om du ska dela 3orna med delningen som är till 6,5" middbasarna
inte dax och lära sig lite grunder om hur saker och ting fungerar innan man planerar ett sq bygge.
hur tror du det blir om du ska dela 3orna med delningen som är till 6,5" middbasarna
Om du är ute efter välljud och ska ha 6,5or i dörrarna så tycker jag absolut att du ska fixa dit något mellanregister på brädan, så ett 3-vägskit röstar jag på isåfall. Något som jag vet spelar på bra är Amega Q-Cox350 + DRVRQ6 med filter, men det blir tyvärr något över budget. Om du kan tänka dig att köra steget som ett 4-kanals (antar att det är ett 4-kanals med tanke på modellbeteckningen) så skulle det kunna funka med samma set-up som jag kör, Amega Q-Cox350 + DRVRQ6. Då har du grejer som kan poppa på rätt högt men ändå låta BRA.
vad är att föredra? dela aktivt som ni alla rekomenderat mig eller dela med det där filtret?? borde ju gå att få tag på själva filtret löst med lite flyt sitter ju på de andra komponenterna redan så:P
Filtret går att fixa löst och är en smidig lösning om man inte vill laborera med delningsfrekvenser och filterbrantheter. Men jag är rätt så övertygad om att man kan få till det bättre om man delar aktivt, iaf om man vet vad man håller på med. Filtren ligger på 1750kr paret, pengar man skulle kunna lägga på ett bättre steg istället.
jag spelar 114 db med mitt framsystem som heter Magnat Dark power 216 med ett väldigt rent o fint ljud. renare ska det bli då min innerdörr skakar lite granna.
Är fruktansvärt nöjd med det och har en grymm basåtergivning!
Några från gårdagens tävling på bra ljud i bil kan intyga det =)
vad är att föredra? dela aktivt som ni alla rekomenderat mig eller dela med det där filtret?? borde ju gå att få tag på själva filtret löst med lite flyt sitter ju på de andra komponenterna redan så:P
Om du inte har ett slutsteg ännu, så är mitt råd att köpa ett 4-kanals.
Har du funderingar på ett slutsteg med viss budget, så försök lägg till dom 1750:- du "sparar" på ett passivt filter.
Det kan bli riktigt, riktigt bra.
Comment