Announcement

Collapse
No announcement yet.

framsystem tips!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• framsystem tips!

3 vägs kit eller 2 vägskit drivet på mitt celestra fa475x
    ska spela fint. pris 4k-4,5 k =) har pengar nu så nu ställer jag frågan seriöst =)

Re: framsystem tips!

Storlek och hur ska det monteras?
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Storlek och hur ska det monteras?
      6.5 i dörrarna.. sedan funderrar jag kanske köra 3-4or i instrumentbrädan=) men kanske endast ett 6.5 kit.. diskanten ska monteras vid sidospeglarna vid den plattan

Comment

http://www.ljudstudion.se/hertz-mlk1...t&ref=prisjakt synd att jag måste byta steg för att driva detta kit

Comment

http://www.autohifi.se/?category_id=...m_id=UD-PROXM6
          http://www.autohifi.se/?category_id=...m_id=UD-ProXT2
          http://www.autohifi.se/?category_id=267&item_id=UD-JR21
          detta?=)

Comment

Om du är ute efter välljud och ska ha 6,5or i dörrarna så tycker jag absolut att du ska fixa dit något mellanregister på brädan, så ett 3-vägskit röstar jag på isåfall. Något som jag vet spelar på bra är Amega Q-Cox350 + DRVRQ6 med filter, men det blir tyvärr något över budget. Om du kan tänka dig att köra steget som ett 4-kanals (antar att det är ett 4-kanals med tanke på modellbeteckningen) så skulle det kunna funka med samma set-up som jag kör, Amega Q-Cox350 + DRVRQ6. Då har du grejer som kan poppa på rätt högt men ändå låta BRA.
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

det ser ju bra ut det där=)

Comment

såg din video på garaget Christoffer=) spelar ju bra=) dock har du ju ett starkare steg än vad jag har http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=159
                http://www.blekingebilradio.se/produ...tegory_id=2694
                men istället för 6.5orna och diskanterna blir det 3orn o diskanterna delas på delningsfiltret... vad tror du?=)

Comment

inte dax och lära sig lite grunder om hur saker och ting fungerar innan man planerar ett sq bygge.
                  hur tror du det blir om du ska dela 3orna med delningen som är till 6,5" middbasarna

Comment

Originally posted by partyvan View Post
                    inte dax och lära sig lite grunder om hur saker och ting fungerar innan man planerar ett sq bygge.
                    hur tror du det blir om du ska dela 3orna med delningen som är till 6,5" middbasarna
                    var bara en tanke men den tanken var väl fel=)

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                      Om du är ute efter välljud och ska ha 6,5or i dörrarna så tycker jag absolut att du ska fixa dit något mellanregister på brädan, så ett 3-vägskit röstar jag på isåfall. Något som jag vet spelar på bra är Amega Q-Cox350 + DRVRQ6 med filter, men det blir tyvärr något över budget. Om du kan tänka dig att köra steget som ett 4-kanals (antar att det är ett 4-kanals med tanke på modellbeteckningen) så skulle det kunna funka med samma set-up som jag kör, Amega Q-Cox350 + DRVRQ6. Då har du grejer som kan poppa på rätt högt men ändå låta BRA.
                      vad är att föredra? dela aktivt som ni alla rekomenderat mig eller dela med det där filtret?? borde ju gå att få tag på själva filtret löst med lite flyt sitter ju på de andra komponenterna redan så:P
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Filtret går att fixa löst och är en smidig lösning om man inte vill laborera med delningsfrekvenser och filterbrantheter. Men jag är rätt så övertygad om att man kan få till det bättre om man delar aktivt, iaf om man vet vad man håller på med. Filtren ligger på 1750kr paret, pengar man skulle kunna lägga på ett bättre steg istället.
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

jag spelar 114 db med mitt framsystem som heter Magnat Dark power 216 med ett väldigt rent o fint ljud. renare ska det bli då min innerdörr skakar lite granna.
                          Är fruktansvärt nöjd med det och har en grymm basåtergivning!

Några från gårdagens tävling på bra ljud i bil kan intyga det =)

Comment

Originally posted by ppk View Post
                            vad är att föredra? dela aktivt som ni alla rekomenderat mig eller dela med det där filtret?? borde ju gå att få tag på själva filtret löst med lite flyt sitter ju på de andra komponenterna redan så:P
                            Om du inte har ett slutsteg ännu, så är mitt råd att köpa ett 4-kanals.
                            Har du funderingar på ett slutsteg med viss budget, så försök lägg till dom 1750:- du "sparar" på ett passivt filter.
                            Det kan bli riktigt, riktigt bra.

Mvh
                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

har bestämt mig för 6.5'' 2 vägs kit=) ge förslag... Amega Q-Comp60 eller JL Audio C5-650?

Comment

Working...
                              X