Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådförslag T1-154

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lådförslag T1-154

Hejsan, jag skulle behöva hjälp med en låda till en T1 Audio T1-154.
    jag är inte så bra på att stämma av lådor och räkna ut literantal osv, lådan ska ligga i en saab 9000 (sedan) och ska sen flyttas till en Jetta II, borde jag ha 2 olika lådor till de olika bilarna och har någon lust att hjälpa mig med en ritning?
    jag har som tur är möjlighet att få bitarna skurna i laser (18mm playwood) om jag har en ritning.
    MvH
    \m/

Re: Lådförslag T1-154

Förslag från Autohifi.se

89L inkl. bas & port
    Port 1st 4" 140mm lång
    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Jag såg det sedan, det är nämligen där jag beställt den. är det någon här på forumet som skulle vilja hjälpa mig med mått / ritning på en låda enligt "89L inkl. bas & port
      Port 1st 4" 140mm lång"? skulle göra mig väldigt glad!
      \m/

Comment

Varför inte ta och räkna själv istället? Mät lite i skuffen vad du kan få plats med på höjd och bredd, sen så är det bara att sätta dig med miniräknaren och räkna. Bredd x höjd x djup beräknat i decimeter ger lådvolym i liter. Tänk på att lådmaterialet bygger också.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Bredd x höjd x djup beräknat i decimeter ger lådvolym i liter. Tänk på att lådmaterialet bygger också.
          Tack! när jag vet hur man räknar blir det mycket lättare!

så det spelar ingen roll om lådan är typ 5x5x10 eller 10x5x5?
          huvudsaken är att volymen stämmer? har inte formen på lådan någon betydelse?
          \m/

Comment

Working...
          X