Japp jag är med sugen på o bygga en låda till dom jag har med två st fungerande spelade 142,6 db i min golf tvåa kom jag ihåg.
Jag provbyggde en låda lite snabbt och kollade med, 38L portat med 2st 70mm portar på 320mm. spelar snuskigt trevligt med ca;250wrms per bas. discokaraktär helt klart!
TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE SM 1a i SuperStreet NW 2012. SM 1a i BassRace 149,9dB 2013. SM 1a i Extreme 2013. SM 2a i BassRace 149,9dB 2014. SM 1a i Extreme 2014. SM 1a i BassRace 149,9 2015. SM 1a i Extreme 2015. EM 2a i BassRace 149,9 2015. EM 3a i Extreme 3+ 2015.
Inte så överlyxiga prylar men jag hittade delar av min setup från tiden runt millenieskiftet.
Blaupunkt Acapulco CD51 och Kenwood KGC-4042
Satt i en Ford Scorpio.
I dörrarna fram satt MDS Excelsior slimline 5,25", i brädan MTX Roadthunder 3,5" (som jag oxå har kvar) och längst upp i hörnen på vindrutan satt ett par Macrom diskanter.
Ihopkopplat med ett par egenbyggda passiva filter.
I skuffen satt en portad låda med en MDS Excelsior 12", tillverkad av precision devices, en bas som lät helt underbart faktiskt.
Allt drevs av ett Alpine 4-kanal, kommer dock inte ihåg modellbeteckningen.
Det var nog det bygget som jag var mest nöjd med fram till bygget som jag nyss rivit ut i C5an, frågan är väl iofs hur man hade ställt sig till det om man hade fått höra det idag.
Nu var det länge sedan jag var med här på forumet och det varkar finnas många nya förmågor som är aktiva här. Många av rävarna känner nog iallafall igen denna som jag har kvar Ingen mp3 där inte
(dock lånad bild pga lathet)
Av klassikerna så ligger det även ett Genesis Q90x i källaren.
Nu var det länge sedan jag var med här på forumet och det varkar finnas många nya förmågor som är aktiva här. Många av rävarna känner nog iallafall igen denna som jag har kvar Ingen mp3 där inte
(dock lånad bild pga lathet)
Av klassikerna så ligger det även ett Genesis Q90x i källaren.
Vilken härlig Klassiker.
Vilken modell är det?
Har själv två kompletta 8115, och en 8140 som tyvärr verkade vara på vift när jag flyttade från gamla garaget.
Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment