Hej hej pojkar
Har "generatorstörningar" och snart hårlös på huvudet
Gäller iallafall en bmw e61 touring 2007
Komponenter:
*Orginal huvudenhet med saknad lågnivå
*Audison bit one ljudprocessor (vänster förvarningsfack i bagage)
*DLS A7 slutsteg (under bagagegolv närmast baklucka)
Lite kort utförligt om nuvarande montering:
Har en egentillverkad ledningsmatta för högnivå signal mellan bilens huvudenhet och Audison bit one. Där löper även högtalarledningarna från slutsteget till de främre högtalarna. Denna är dragen längst vänster tröskel brevid bilens befintliga ledningsmatta.
Har noterat att BMW har tvistade/slagna ledningar till högtalarna. Vilket jag misstänker är pga den höga störningsfaktorn i bilens elektronik.
Ni som är experter inom området, hoppas ni har några bra tips till min hårväxt här
Är det att tillverka en ny ledningsmatta för högnivå med, tvistad ledning, eller någon bra skärmad superduper högtalarkabel från ..supra kanske?
DLS har ett litet utbud av skärmade å tvistade kablar:
http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_218
Dessa saker har jag prövat:
*jordpunkt i chassi
*jordpunkt batteri
*gemensam jordpunkt till samtliga enheter
Kan notera att felet ligger inte mellan processor och slutsteg då störningarna försvinner vid avstängd processor.
Gainen är iställd på 6/10 delar på samtliga kanaler. Generatorljudet hörs bara vid låg ljudvolym. Alltså rätt minimalt men tillräckligt störande för mina döva öron
Har "generatorstörningar" och snart hårlös på huvudet
Gäller iallafall en bmw e61 touring 2007
Komponenter:
*Orginal huvudenhet med saknad lågnivå
*Audison bit one ljudprocessor (vänster förvarningsfack i bagage)
*DLS A7 slutsteg (under bagagegolv närmast baklucka)
Lite kort utförligt om nuvarande montering:
Har en egentillverkad ledningsmatta för högnivå signal mellan bilens huvudenhet och Audison bit one. Där löper även högtalarledningarna från slutsteget till de främre högtalarna. Denna är dragen längst vänster tröskel brevid bilens befintliga ledningsmatta.
Har noterat att BMW har tvistade/slagna ledningar till högtalarna. Vilket jag misstänker är pga den höga störningsfaktorn i bilens elektronik.
Ni som är experter inom området, hoppas ni har några bra tips till min hårväxt här
Är det att tillverka en ny ledningsmatta för högnivå med, tvistad ledning, eller någon bra skärmad superduper högtalarkabel från ..supra kanske?
DLS har ett litet utbud av skärmade å tvistade kablar:
http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_218
Dessa saker har jag prövat:
*jordpunkt i chassi
*jordpunkt batteri
*gemensam jordpunkt till samtliga enheter
Kan notera att felet ligger inte mellan processor och slutsteg då störningarna försvinner vid avstängd processor.
Gainen är iställd på 6/10 delar på samtliga kanaler. Generatorljudet hörs bara vid låg ljudvolym. Alltså rätt minimalt men tillräckligt störande för mina döva öron
Comment