Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo i BMW 330ci

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stereo i BMW 330ci

Hej håller på att uppgradera ljudet i min bil. Har satt in ett par Focal Access 130A1 fram samt ett par Focal KIT130CA1 (koaxialer) bak. Stereon orkar inte riktigt driva utan jag funderar på att sätta in en Kenwood KDC-6047U. Vad tror ni? Klarar jag mig på bara en ny huvudenhet eller behöver jag ett slutsteg. Skulle föredra att slippa steg då det innebär mycket mer jobb...

Tack på förhand Fabian

Re: Stereo i BMW 330ci

Ett steg är det vettigaste, sen beror det på vad du nöjer dig med helt enkelt

Comment

Just nu är det för lite kräm i stereo, får inte ut någon effekt och därmed ingen bas osv. Eftersom högtalarna är på 50w rms så borde det väll räcka med en stereo på 4x50w...

Comment

Originally posted by gais_fabian View Post
        Just nu är det för lite kräm i stereo, får inte ut någon effekt och därmed ingen bas osv. Eftersom högtalarna är på 50w rms så borde det väll räcka med en stereo på 4x50w...
        nej en stereo lämnar kanske 4x10 watt så steg är o föredra i alla lägen. om man vill få ut midbas som man kan njuta av så de är bara o bita i de sura o börja leta steg o koppla
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Tyvärr är det precis som perkan skriver.
          Vissa spelare lämnar visserligen mer än 10w, men ska du hitta någon spelare som lämnar riktiga 4x50w så lär du tyvärr behöva leta både länge, och gå upp i prislapp.
          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
          --------------------------------------------------------------------------------
          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Working...
          X