Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd önskas till BMW e90

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Råd önskas till BMW e90

Jag har köpt ett begagnat kit bestående av Rainbow slc 210 som jag ska montera i framdörrarna och min tanke var först att komplettera detta med rainbow w200 under sätena, men eftersom jag sedan tidigare äger ett Focal access 165a1 så undrar jag om dessa 6,5" midbasar går att använda istället?

Focal midbasarna verkar enligt denna test kunna spela från 50Hz, http://www.audiogearreviews.com/revi...ess_165_a1.asp

och på mina rainbow bör jag väl sätta 150Hz-200Hz som lägsta, sen tänkte jag sätta en 10" sub i bagaget för de lägre frekvenserna.

Kan det bli bra med Focal under sätena eller är det bättre att försöka sälja de och köpa något annat?

Re: Råd önskas till BMW e90

Finns det ingen på forumet som kan ge en kommentar eller synpunkt? 50 st som läst tråden och någon borde ju rimligtvis ha något att framföra.

Comment

Jag gillar Focal axess men de sexorna är ju inte direkt några midbasmonster, så det känns som om du blir mer nöjd med ett par som är anpassade till vad du vill att de skall göra.
      /tycker Erik.

Comment

Originally posted by stooolpe View Post
        Kan det bli bra med Focal under sätena eller är det bättre att försöka sälja de och köpa något annat?
        Jag ska ju inte säga "klart du ska köpa nytt", men på Ljudbyggaren i din hemstad finns det plug'n'play Audio System högtalarkit.
        Ingen har ännu varit missnöjd med sådant köp.

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
          Jag ska ju inte säga "klart du ska köpa nytt", men på Ljudbyggaren i din hemstad finns det plug'n'play Audio System högtalarkit.

Pierre
          Är det detta du menar HästeliHästen?
          http://www.ljudbyggaren.se/?category_id=32

Eller 2-vägs varianten?
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
            Är det detta du menar HästeliHästen?
            http://www.ljudbyggaren.se/?category_id=32

Eller 2-vägs varianten?
            Ja typ, FrippelliFrippan!

Pierre
            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
              Jag gillar Focal axess men de sexorna är ju inte direkt några midbasmonster, så det känns som om du blir mer nöjd med ett par som är anpassade till vad du vill att de skall göra.
              Okej, tack får se hur jag gör, om jag eventuellt börjar med focal under sätena och byter när ekonomin ser bättre ut.

Originally posted by Horsyhorse View Post

Pierre
              Jag har varit inne och pratat med Tonny om Audio system kittet men då jag precis börjat studera igen så har jag valt att hålla igen lite och försöker därför få ihop något som ändå är en klar förbättring mot vad som var original, det vill säga sämsta ljudanläggningen som fanns till e9X.

Comment

Det finns lösa 8" basar att köpa också för 995 Kr/ st, givetvis är dessa lagervara!
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
                X