Announcement

Collapse
No announcement yet.

flytta fronten på en pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• flytta fronten på en pioneer

Hallo, har en honda civic med integrerad stereo men skulle vilja byta till en pioneer. Nu kommer problemet kan inte ta bort org. stereon, klimatanl. styrs genom den har ett fack under stereon där kan jag få in en front men inte hela stereon, går det att löda kablar mellan fronten och steron så att steron kan ligga i handsfacket ?

Re: flytta fronten på en pioneer

Originally posted by djakne View Post
    Hallo, har en honda civic med integrerad stereo men skulle vilja byta till en pioneer. Nu kommer problemet kan inte ta bort org. stereon, klimatanl. styrs genom den har ett fack under stereon där kan jag få in en front men inte hela stereon, går det att löda kablar mellan fronten och steron så att steron kan ligga i handsfacket ?
    Beställ kontakterna som sitter i fronten och chassit.
    Köp sen en passande bandkabel och löd mellan kontakterna, en förlägningskabel är tillverkad!!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Tack Nonne, att jag inte tänkte på det, men det ska jag göra. När jag ändå har dig på tråden, jag har idag ett dls 5.25 tums kitt fram ( reference serie ) med t20 diskant, systemet är säkert 6-8 år gammalt, låter väl bra men saknar lite mellanregister. Har du nå´t tips på bra framsystem. Kan berätta att jag delar vid 80 hz och sen tar en amega rw6:a över från 60 hz. Basen sitter vid passagerarsidan under handsfacket allt delat 12 db med mosconisteget. 120.4.

Comment

Tack Nonne, att jag inte tänkte på det, men det ska jag göra. När jag ändå har dig på tråden, jag har idag ett dls 5.25 tums kitt fram ( reference serie ) med t20 diskant, systemet är säkert 6-8 år gammalt, låter väl bra men saknar lite mellanregister. Har du nå´t tips på bra framsystem. Kan berätta att jag delar vid 80 hz och sen tar en amega rw6:a över från 60 hz. Basen sitter vid passagerarsidan under handsfacket allt delat 12 db med mosconisteget. 120.4.
        De där högtalarna är något dova/mörka, sen är även Hondas maskiner är otroligt snåla med detaljer.

Nu vet jag inte din budget, men jag har ett Amega kit som sitter i demostället för 2500:-
        sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Hej Är det nya serien med svart korg ? Om det är det så vill jag ha dem. Skicka kontonr så sätter jag in pengar. Om du vill så kan du skicka på min hotmail: djaknegard@hotmail.com

Comment

Hallo igen, måste tyvärr hoppa högtalarna nu, hör av mig senare om högtalare

Comment

Hallo igen, måste tyvärr hoppa högtalarna nu, hör av mig senare om högtalare
              Det är Q-Comp 50 de nya kiten!

Hör av dig om det blir aktuellt senare!
              sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
              X