Hallo, har en honda civic med integrerad stereo men skulle vilja byta till en pioneer. Nu kommer problemet kan inte ta bort org. stereon, klimatanl. styrs genom den har ett fack under stereon där kan jag få in en front men inte hela stereon, går det att löda kablar mellan fronten och steron så att steron kan ligga i handsfacket ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
flytta fronten på en pioneer
Collapse
X
-
Re: flytta fronten på en pioneer
Originally posted by djakne View PostHallo, har en honda civic med integrerad stereo men skulle vilja byta till en pioneer. Nu kommer problemet kan inte ta bort org. stereon, klimatanl. styrs genom den har ett fack under stereon där kan jag få in en front men inte hela stereon, går det att löda kablar mellan fronten och steron så att steron kan ligga i handsfacket ?
Köp sen en passande bandkabel och löd mellan kontakterna, en förlägningskabel är tillverkad!!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
-
Tack Nonne, att jag inte tänkte på det, men det ska jag göra. När jag ändå har dig på tråden, jag har idag ett dls 5.25 tums kitt fram ( reference serie ) med t20 diskant, systemet är säkert 6-8 år gammalt, låter väl bra men saknar lite mellanregister. Har du nå´t tips på bra framsystem. Kan berätta att jag delar vid 80 hz och sen tar en amega rw6:a över från 60 hz. Basen sitter vid passagerarsidan under handsfacket allt delat 12 db med mosconisteget. 120.4.
Comment
-
Originally posted by djakne View PostTack Nonne, att jag inte tänkte på det, men det ska jag göra. När jag ändå har dig på tråden, jag har idag ett dls 5.25 tums kitt fram ( reference serie ) med t20 diskant, systemet är säkert 6-8 år gammalt, låter väl bra men saknar lite mellanregister. Har du nå´t tips på bra framsystem. Kan berätta att jag delar vid 80 hz och sen tar en amega rw6:a över från 60 hz. Basen sitter vid passagerarsidan under handsfacket allt delat 12 db med mosconisteget. 120.4.
Nu vet jag inte din budget, men jag har ett Amega kit som sitter i demostället för 2500:-sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Comment
-
Hej Är det nya serien med svart korg ? Om det är det så vill jag ha dem. Skicka kontonr så sätter jag in pengar. Om du vill så kan du skicka på min hotmail: djaknegard@hotmail.com
Comment
-
Originally posted by djakne View PostHallo igen, måste tyvärr hoppa högtalarna nu, hör av mig senare om högtalare
Hör av dig om det blir aktuellt senare!sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Comment
Comment