Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS rw6 efrarenheter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS rw6 efrarenheter

    hej rullar snart in en ny bil och den har bara 2stolar och motor bak så där finns det inte plats för några basar. ser att jag har liten plats bakom stolarna, är inte så lång så stolarna får flyttas fram lite. och tänkte på dls rw6 är det värt att köpa eller finns det andra basar med ungefär samma lådvolym och monteringsdjup som är bättre ?
    mvh Alex

  • #2
    Re: DLS rw6 efrarenheter

    Jag blev klart överaskad hur pass djupt de spelade dock spelar de inte lika högt och med samma kropp / tyngd som en bra 10"
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: DLS rw6 efrarenheter

      Jag har testat RW6orna i den rekommenderade 18L portade lådan och dom spelar grymt rapp och trevlig bas, dock inte jättedjupt men förvånansvärt bra med tanke på storleken! Behöver inte så ruskigt mycket effekt heller, eller rättare sagt dom vill inte ha så mycket effekt. 200-300Wrms att dela på duger gott.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: DLS rw6 efrarenheter

        okej ja det blir nog dls 6" dom kommer spela rakt in i ryggen och i en liten kupe så tror det räcker gott . har 2x175 i 4ohm att ge dom, tänkte sen vill ju ha en bakom varje stol , så det blir ju inte den här rekomenderade 18L portade lådan , utan mer 2st ~10L~ lådor problemet blir ju port någon som har förslag ?

        Comment


        • #5
          Re: DLS rw6 efrarenheter

          Hur stora kan lådorna vara i yttermått ungefär?

          Har räknat på slotportlåda som är 502 mm bred, 188 mm hög och 153 mm djup. Porten görs 17 mm i innerbredd och totalt 420 mm lång. Beräknad avstämning ungefär 45 Hz och materialtjockleken är 19 mm, detta är alltså per bas.

          Comment


          • #6
            Re: DLS rw6 efrarenheter

            Lyssnat på två par i dörrar på en bil.
            Jag har dock fortfarande inte fått klarhet i om det var slutna lådor eller ej.
            Men de spelade iaf övertygande i den bilen.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment

            Working...
            X