Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken högtalare ska jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken högtalare ska jag välja?

Jag har en bmw e39 som jag ska försöka att få en bra ljudbild i.

Framsystem är redan klart, ett MTX txc5.1 biampat och delat av en ALPINE ljudprocessor Alpine PXE-H650.

som rearfill har jag att välja på ett rockford 152S kitt och rockford 152C koaxialer. Jag kommer driva rearkanalerna med 2x100wrms, dock är frågan om jag kommer få ett bra ljudbild om jag använder rockfords 152s kitt med 5orna i hatthyllan och diskanterna i bakdörrarna.

Någon som har ett förslag på hur jag ska göra?

Re: Vilken högtalare ska jag välja?

Kör på koax eller kitet med diskanterna jämte 5orna i hatthyllan. Kan bli svåra fasfel annars.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

Comment

Re: Vilken högtalare ska jag välja?

Jag skulle skippat högtalare i bak helt å hållet. Se till å få en bra montering av framsystemet och täta runt korgen på dom efter du satt i dom i kickarna. H-650 har väll även tidskomp va? Sätt diskanterna på brädan så långt fram mot rutan för att få en bättre schenbild och tidskomps det sen och fixa det sista med eq:n.
      Har själv gjort så i min E36 och har då bara ett par MDS Neo 5or i kickarna som driva av 50wrms/sida och lika mkt till mina banddiskanter uppe på brädan så långt fram mot rutan jag kan ha dom on-axis.
      Du kan läsa mer i min tråd om vid vilka frekvenser S-ljuden ligger. Som det är nu så behöver jag absolut inget i hatthyllan + att jag tycker det förstör ljudbilden. För går du på en konsert så kommer ljudet fram i från och det vill jag även att det ska göra i bilen.

Men ska du promt ha nått på hyllan så skippa diskanten och kör hela registret på dom eller dela av dom både HP och LP där i mellan du tycker det låter bra och fyller upp utan att man hör dom igentligen. Och sen kompa in dom till framsystemet.
      OTURSFÖRFÖLJD!!!
      Bara att bryta ihop och komma igen.

Comment

Working...
      X