Announcement

Collapse
No announcement yet.

bygga "poddar"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bygga "poddar"

    Har gjort en test-ram till mitt framsystem (disk o middar) för att hitta en bra vinkel. Frågan är bara hur gör man egentligen poddar enklast. "Koppar" heter det kanske på svenska

    Tar man och sprutar på fogskum på ramen och sedan formar den för att sedan plasta?

    Har inte använt fogskum innan så jag är lite nybörjare där, behöver man täcka "pluggen" med alufolie eller liknande innan man kör på polyester?

    Det är inte så viktigt att koppen är rund, troligtvis kommer jag forma den efter instrumentpanelen lite så att jag får bra stöd och montering.

    Förresten vad för material kan man köra på "baffeln" (fronten så att säga), ska ju inte behövas tjock mdf eller liknande väl??

    Tips o idéer tas emot tacksamt.

  • #2
    Re: bygga "poddar"

    Originally posted by hylsan View Post
    Har gjort en test-ram till mitt framsystem (disk o middar) för att hitta en bra vinkel. Frågan är bara hur gör man egentligen poddar enklast. "Koppar" heter det kanske på svenska

    Tar man och sprutar på fogskum på ramen och sedan formar den för att sedan plasta?

    Har inte använt fogskum innan så jag är lite nybörjare där, behöver man täcka "pluggen" med alufolie eller liknande innan man kör på polyester?

    Det är inte så viktigt att koppen är rund, troligtvis kommer jag forma den efter instrumentpanelen lite så att jag får bra stöd och montering.

    Förresten vad för material kan man köra på "baffeln" (fronten så att säga), ska ju inte behövas tjock mdf eller liknande väl??

    Tips o idéer tas emot tacksamt.