D e digitalt steg och det är ej lika strömtörstig som A/B steg är dock e det bättre att köra A/B steg till framsystemen tkr jag... C vet ja ej vad det e för ngt...
Jag kollade på ett DD steg där stod det "Digital Design C-förstärkare"
fick för mig att det betydde C-klass förstärkare, nu fattar jag att det är deras C modell av steg, jag skyller på semester och den GT jag sitter och smuttar på
En snabbtitt på Wikipedia säger att klass C mest används för "radiofrekvenstillämpningar", man kan konstatera att bilslutsteg inte är den typen av förstärkare som använder sig av den arbetsklassen iaf.
Folk som är insatta i diverse olika förstärkarklasser får ge bättre svar om du vill veta mer, fast det rörde sig ju om missförstånd och då är det kanske inte intressant.
Jag kollade på ett DD steg där stod det "Digital Design C-förstärkare"
fick för mig att det betydde C-klass förstärkare, nu fattar jag att det är deras C modell av steg, jag skyller på semester och den GT jag sitter och smuttar på
lugnt^^ men e ju frågan om du ska spela högt lr välljud? välljud passar väl A/B steg bättre men vissa Digitala steg är oxå bra till välljud.
När jag ändå har startat en tråd, kan jag väll få be er tycka till lite?
Jag ska köpa ett 4 kanals steg till framsystemet, just nu siter jag och kliar mig i huvudet om två steg dessa är Digital Designs C4b samt Alpine PDXF4.
Tyck gärna till, kan tillägga att jag fick bra pris på alpinet så det skiljer bara 1200:- i pris upp på alpine steget mot DD steget.
ngra steg som e bra som det inte pratas så mkt om är kenwood. deras billigare seien för 2000-3000 e prisvärda=) men roligt att testa detta http://nardik.se/produkt/KACX4D-4-kanaler
D e digitalt steg och det är ej lika strömtörstig som A/B steg är dock e det bättre att köra A/B steg till framsystemen tkr jag... C vet ja ej vad det e för ngt...
En sanning med modifikation!
Visst drar de mindre ström klass d Stegen men det är vid ett visst effektuttag
spelar du fullt då skiljer inte strömmen så mycket.
I jämnförelse med en trimbox till en diselbil ligger du och kör 90 km/h så drar den mindre men ligger du och kör järnet så drar den mer.
expertkåren får svara ifall jag gjort en felaktik jämnförelse och rätta det som är fel
Vid samma uteffekt så drar ett klass D mindre ström än ett klass AB eftersom klass D steget är effektivare med den inmatade strömmen. Om jag nu inte fått det helt om bakfoten.
Comment