Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på Amega Q-comp50/60 genom åren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Skillnad på Amega Q-comp50/60 genom åren

Du får väl låta bli att spela så högt att dom låter illa då? Du sitter ju fram (& har dom bästa högtalarna där) så då tycker jag du ska se till så att dom får nog med effekt i första hand.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Sant sant. Får se hur jag löser det Men om jag skulle skippa bakhögtalarna då o satsa kraften på framsystemet istället då? Skulle det bli en sämre ljudbild eller? Är det värt att ha högtalare i bakdörren på en 740 om jag bara tänker på hur det låter för mig som förare (dvs jag skiter i om polarna bak har bra ljud eller inte :P )
      Nummerskylten sitter i alla fall fast!

Comment

Originally posted by LordJN View Post
        Sant sant. Får se hur jag löser det Men om jag skulle skippa bakhögtalarna då o satsa kraften på framsystemet istället då? Skulle det bli en sämre ljudbild eller? Är det värt att ha högtalare i bakdörren på en 740 om jag bara tänker på hur det låter för mig som förare (dvs jag skiter i om polarna bak har bra ljud eller inte :P )
        Då skulle jag vilja påstå att du inte ska ha några högtalare alls bakom dig.
        Tänk dig att du står på en spelning med tex Slipknot eller någon annan tallvänlg orkester, visst fasen står dom framför dig och spelar, inte bakom.
        Där har du din ljudbild.

Är du däremot ute efter att bara vräka på och spela högt så ska du absolut kötta på med högtalare i bak och steg till allt.

Detta är mina 2 cent så att säga...

Comment

Working...
        X