Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltemas MC batterier.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Biltemas MC batterier.

Originally posted by Vw_performance View Post
    Hollywood batteriet såg mkt intressant ut, och prisvänligt!

2st såna + orginalbatteriet borde väl klara av att driva ett rätt kraftigt steg? hur är ett sånt jämfört med exempelvis ett optima yellowtop för det har jag haft innan och det funkade mkt bra.
    Ser inga problem med det hxa 3k är ju inte så värst törstiga heller.
    TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
    SM 1a i SuperStreet NW 2012.
    SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
    SM 1a i Extreme 2013.
    SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
    SM 1a i Extreme 2014.
    SM 1a i BassRace 149,9 2015.
    SM 1a i Extreme 2015.
    EM 2a i BassRace 149,9 2015.
    EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

Originally posted by yeppe View Post
      Ser inga problem med det hxa 3k är ju inte så värst törstiga heller.
      tänkte mer på om jag skulle byta upp mig i stegväg senare framöver. sugen på nåt som smiskar ut kanske 3kW iaf

Comment

Hej!

När vi för många år sen (läs 1993) byggde en Golf MK1 2dörrars med RF produkter byggdes två st batterier av typ mc-storlek in i sidan till vä om baksätet och ett RF steg till hö om baksätet. En tolva i handskfacket och 5"kit i kickpanelerna och ett 4"kit på org plats bak.
        Inte en pryl i skuffen och det var LIIITE före sin tid kan man säga! :-)
        Kanske finns ngn stackare kvar här som kommer ihåg den?
        Bilen byggdes 1995 om med DLS-produkter och tävlade detta år också med samma batterier.

För att återkomma till ämnet användes det två batterier från Sonnenschein
        Men fråga mig inte vilken sort det var och kanske just dessa inte finns längre.
        Följ länken så ser ni att det finns en hel del olika serier och det kan ju vara värt en kik iaf!
        Vet inte om det finns ngn leverantör i Sverige för jag sökte bara på namnet på google..

Batterierna räckte gott och väl för bedömning och dagligt bruk men vid demo användes såklart laddare.
        Kan tillägga att det satt en generator med två utgångar monterad så dessa batterier var de enda som drev stereon!

//
        Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Biltema har ju agm batterier. Hur är dessa?

Comment

Jag har en kontakt som kan få fram Sonnenschein (en vän till min far) och de han ordnade till mig finns ingen butik som säljer enligt vad han sa. Fördelen med de jag har är att de tar ej stryk av 100% urladdning medans ett "vanligt" gel batteri inte klarar det i längden. Nackdelen är att mina är stora som hus med låg amp (90ah / 40kg). Bara messa om du hittar något så kan jag fråga om det går att få fram.

Originally posted by joj View Post
            Hej!

När vi för många år sen (läs 1993) byggde en Golf MK1 2dörrars med RF produkter byggdes två st batterier av typ mc-storlek in i sidan till vä om baksätet och ett RF steg till hö om baksätet. En tolva i handskfacket och 5"kit i kickpanelerna och ett 4"kit på org plats bak.
            Inte en pryl i skuffen och det var LIIITE före sin tid kan man säga! :-)
            Kanske finns ngn stackare kvar här som kommer ihåg den?
            Bilen byggdes 1995 om med DLS-produkter och tävlade detta år också med samma batterier.

För att återkomma till ämnet användes det två batterier från Sonnenschein
            Men fråga mig inte vilken sort det var och kanske just dessa inte finns längre.
            Följ länken så ser ni att det finns en hel del olika serier och det kan ju vara värt en kik iaf!
            Vet inte om det finns ngn leverantör i Sverige för jag sökte bara på namnet på google..

Batterierna räckte gott och väl för bedömning och dagligt bruk men vid demo användes såklart laddare.
            Kan tillägga att det satt en generator med två utgångar monterad så dessa batterier var de enda som drev stereon!

//

Comment

Working...
            X