Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är Elevation Audio Pro 12" något att ha?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är Elevation Audio Pro 12" något att ha?

Har fått möjlighet att byta till mig, men de verkar minst sagt ovanliga i Sverige.

Länk med parametrar och ett par bilder. http://www.elevationaudio.com/images/submanual.pdf

Är dessa bra, och på vad? Verkar mer som en spela-högt-bas men har svårt att bedömma det.

Mvh Marcus Källstrand

Re: Är Elevation Audio Pro 12" något att ha?

Den jag hörde i förra sommaren lät skräp såg ut som bottendelen av eifeltornet och det kan inte bli bra med en 30cm lång talspole. Visserligen var den driven av ett steg på 3bokstäver jag inte har så mycket över för. Men försökte verkligen att hitta styrkor hos den. det enda jag upplevde som ok var transistentsvaret.snabb och rapp för att sitta i en basreflex men med klart 1 tons bas ljud. kan ha varit lådbygget men Pröva något annat för samma pengar.
    mvh Dagge

Comment

SER jävligt trevlig ut, men man ska inte låta sig luras. Kan spela underbart lika väl som den kan låta skit.

Får du den billigt så kan det vara värt att testa
      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Drumheadz View Post
        det enda jag upplevde som ok var transistentsvaret.snabb och rapp för att sitta i en basreflex men med klart 1 tons bas ljud.
        Jag är rätt säker på att lådkonstruktionen var orsaken till att den spelade entonigt. Gör man lådan "rätt" så kan en bas spela hyfsat jämt även om den inte har parametrar för basreflex, dock kan lådan ibland få ganska långa portlängder.

Just den där 12" basen skulle jag tex kunna tänka mig 50 liter avstämd till 40 Hz eller 60 liter avstämd till 35 Hz, sedan slotport för att få plats med en lång port. Enligt parametrarna är slutet bättre, men basreflex borde också funka och dessa förslag ska spela någorlunda jämnt (i teorin förstås).
        Last edited by Optima; July 8, 2011, 01:51.

Comment

Får tacka så mycket för svar, men det verkar inte bli någon affär.

Comment

Working...
          X