Announcement

Collapse
No announcement yet.

köpråd, DD 510 en vettig pjäs för sin peng?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• köpråd, DD 510 en vettig pjäs för sin peng?

Tjenare, blev som lite sugen på att skaffa en DD 510/512 framöver när jag börjar bli klar med volvon efter renoveringen..
    Önskar höra lite åsikter om denna bas från både DD-fanatiker, affärsmän och allt annat folk
    Jag vet inte vad jag får tag i för steg ännu men förhoppningsvis 400+Wrms i 4ohm till att börja med, den verkar ju tåla en del effekt så det kanske är lite snålt med "bara" 400?
    Duger den bra till både dubbeltramp och djupgrävning tror ni?
    Med en vettigt byggd låda då dvs.

Mvh

Re: köpråd, DD 510 en vettig pjäs för sin peng?

Jag har precis monterat en 510 som drivs av ett ss1a i 4 ohm sparkar ur sig drygt 300W vid denna last i DDodgen som skakar rätt bra med denna effekt. Så med 400+w från ett steg med rejäl dämpfaktor så kommer spela på rejält i en riktig låda, både dubelkagge och djupgräv.

Comment

Låter ju toppen

Comment

körde själv med 3st såna basar förr och ett m2 steg spelade strax över 141db med musik och 144.4 med burp i en hyffsad låda kunde gått lite till så dom e de bra tryck i för den pengen =)

Comment

Jag är då hittills mkt nöjd med basen, trots att den bara får blygsamma ~2-250Wrms än så länge så basar den på ganska bra, blir trevligt med ett par hundra watt till
          Last edited by awsed; August 23, 2009, 11:43.

Comment

jag har ett m2 steg sälja

Comment

Working...
            X