Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka RCA kablar till mitt bygge + tips.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka RCA kablar till mitt bygge + tips.

Då har jag alla saker till mitt bygge

KENWOOD KDC-6051U (har den inte än men snart)
    Framsystem Audison voce C2-650 6,5" Kit + 3" i samma serie
    Bas fram 1st JL Audio 6W3v3 (kommer förmodligen inte användas)
    Bas Bak 1st JL Audio 13W7
    Slutsteg framsystem Audison VRX4.300
    Slutsteg bas fram soundstream modell äldre 2 x 100w (kommer förmodligen inte användas)
    Slutsteg bas bak Audison LRX 1.2K SPL

Finns det billiga lågnivåkablar som håller måttet från biltema eller liknande? Har alltid upplevt att kablar inte inverkar SÅ mycket eller har jag fel?

Frågar igen, sluten eller portad till JL13W7? Har i princip bestämt mig för sluten men nyfiken på era spelupplevelser med denna bas.
    Last edited by Jimma72; July 6, 2011, 23:12.

Re: Vilka RCA kablar till mitt bygge + tips.

Sikta på en (relativt) billig kabel som håller rent mekaniskt och är ok ljudmässigt.
    Bör ligga på 145:- för en 2ch t.ex.

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Kablar gör skillnad, helt klart. Sen om det är värt att lägga pengar på är upp till en själv, men en bra tumregel är att dom ska stå för ungefär 10% av anläggningens pris.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Skulle säga hgt kablar tex biltema.. Men Lågnivå ska du köpa bättre och dyrare än biltemas! Har själv varit nöjd med DLS kablar! Finns i flera pris klasser!

Comment

Tack för svar, biltema är inte förstavalet såklart men undrade mest om det finns utprovade lågpriskablar till bra pris. Tycker det är synd att inte digital signal används, analoga kablar måste vara en riktig guldgruva för dess leverantörer, är knappas rent guld i svindyra kablar utan avskärmat med billigt bly.

Comment

Digital signalöverföring finns i form av optisk kabel i bland annat Pioneeer ODR samt Alpines mer påkostade enheter i kombination med H700/701/800. Ska man ha digitalt hela vägen till steget så är det Audison BitONE i kombination med Thesis steg som gäller.
            Biltemas högtalarkabel kan jag verkligen rekommendera, relativt billig och grymt lättjobbad!
            Last edited by ChriZtoffer; June 16, 2011, 17:28.
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

gjorde enorm skillnad i min bil när jag bytte från biltema lågnivå till sinfoni,vart klarare och mer detaljerat ljud
              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Hur är den här http://shop.seastreamsgarage.se/prod...&categoryid=40
                3 i en, verkar ju lättdraget oxå
                Audi A6 2,4 Quattro
                HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
                Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Elfa har Bedea/belden rg 62,en billig rca kabel c:a 11:-/meter. finns att köpa i lösmeter från 100meters rullar.Köpte själv en rulle.

Dom har även bra rca kontakter neutrik som passar kabeln och kostar 24:-/st.

Det är en kabel som är nästintill ofärgad,lägger inte till egenljud,eller tar bort något ljud.
                  Last edited by Välljudsfantast; June 16, 2011, 23:19.

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    Digital signalöverföring finns i form av optisk kabel i bland annat Pioneeer ODR samt Alpines mer påkostade enheter i kombination med H700/701/800. Ska man ha digitalt hela vägen till steget så är det Audison BitONE i kombination med Thesis steg som gäller.
                    Biltemas högtalarkabel kan jag verkligen rekommendera, relativt billig och grymt lättjobbad!
                    Lite snabbt innan jag lägger mig (fasen vad disk det kan bli efter bullbak då).
                    ODR har digitalt ända till stegen vad jag vet....
                    Sedan har tydligen Bewith också ngt som är digitalt hela vägen (tror Nonne mumlade ngt om det).

Men för Audison så behöver man INTE skaffa sig Thesis för att få heldigitalt.....
                    BitTenD ihop med Voce med digitalmodulerna in i stegen så har man heldigitalt till en bråkdel av priset mot Thesis
                    Dessuton 8 kanaler den digitala vägen precis som storebror BitOne....till en lägre prislapp......
                    God natt
                    Last edited by Lonefox; June 17, 2011, 01:22.
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Juste! Glömde Voce ja, för nytt för mig. Stämmer nog ja att ODR är heldigitalt, fast det är ändå inte aktuellt för många, är ju lite smådyrt system..
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Då har jag fått mina batterier Saaatan vilka monster, pappa som bor granne med någon på tudor som ordnar bra pris. Jag vill ha två kraftiga gel batterier sa jag och fick det med råge. 40kg styck och tar upp halva kofferten men är bara på 90ah styck?

http://www.online-batterien.de/shop/...-Volt-90-Ah-5H

Comment

Låda färdigbyggd.

Comment

Vilken tid det tar att bygga bilsterio Framdörrarna dämpade och totalförstörda, slutade med att ALLT är en kladdig tjock massa bestående av bitumen, body blästersand body. Frestande att bara montera 6,5 orna i dörrarna men har bestämt mig för att de ska få varsin sluten 10 liters låda svetsad i 3mm aluminium innanför framskärmarna.

Comment

kom ni fram till vilken rca jag ska köpa

Comment

Working...
                              X