Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 audio AC? Hur bra är dom?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B2 audio AC? Hur bra är dom?

Tja.
    Hade tänkt att köpa 2st B2 audio basar, AC serien.
    Är det någon som har erfarenhet av dom eller bara vet hur dom spelar så är ja väldigt tacksam för svar om detta.
    Jag hade tänkt att driva dom med 2st Mutant MT1500.
    Är ju en SQ bas på 1000 wrms så dom borde ju spela både högt och jävligt rent iaf

MVH Danne
    Focal

Mercedes w211 -07

Re: B2 audio AC? Hur bra är dom?

Hej,

Jag har sett dom i flera bilar i Danmark och i den vita stylade Volvo C70 från Helsingborg. Vet att dom även tävlas med i Emma Master klassen med B2's steg. Denna bilen fick även högst ljudpoeng på en utav Emma tävlingarna.

Det som dom flesta säger är att det er en "kul" bas med rätt så hög kännslighet, så man behöver inte x antal tusen watt för att det ska vara roligt.

Om inte jag tar fel, så tror jag nonne har rätt så bra erfarenhet utav dom basarna?

Comment

det är inte HD serien som dom spelar me där då?
      Ja den verkar ju bra iaf, får vänta å se om ja får någon mer resons på min tråd innan ja bestämmer mig. men tack ska du ha iaf
      Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Ursäkta men, känns lite konstigt att köpa en bas för "SQ" och driva dem med 2st billiga class-d steg som kanske distar 5-10% vid angiven effekt! Men det är jag det! Allt beror ju på vad ditt ändamål ska vara! Går för det mesta inte att äta kakan och ha den kvar!

Ska du spela högt satsa på en sådan bas, ska du spela bra satsa på sådana slutsteg!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Db-akuten har mätt upp steget till 1760 wrms i 1.5 ohm så två sådana steg borde klara av två B2 basar, både så de spelar högt och rent.
          Men det ja ville ha reda på är ifall basarna är något att ha?
          Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Tvivlar inte på att dom ger den effekten men vid vilken distortion? Tänk på vad du stoppar in är vad du får ut! En SPL bas kan spela tillräckligt rent, så vill du spela högt tror jag du ska kolla på en sådan istället! Tex HD12
            www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

AC12orna spelar riktigt trevligt och tål bra med stryk. Inte dumma alls.

Men som sagt är det max ljudtryck du är ute efter så båda stegen på en HD12.
              /tycker Erik.

Comment

Ac basarna ÄR trevliga, jag personligen gillar inte aluminiumbasar men dessa ligger på min gillar lista!
                Det jag tycker om är att basarna levererar bra tryck utan att ha mekaniska oljud, tyvärr lider många basar av det när dom har dustkaps.
                Det är ett getingbo i 2500-3500 kronors klassen, men är du sugen på B2 basar så köp!!!
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

kan ja få en HD12 att spela riktigt rent också? hur högt tror ni ja kan spela på två AC respektive en HD med dom stegen ja har?
                  Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Med dina steg så tror jag inte du kommer att uppleva så stor skillnad i renhet! Tror bägge vill ha portat, sedan beror det hela på
                    vilken bil du har?
                    hur många timmar du lägger ner på att få bilen att spela högre?
                    hur många timmar du lägger ner på att bygga lådan?

Comment

Eller rekomenderar ni nåt annat märke i ungefär samma prisklass å prestanda?
                      Skulle va gött me lite rent ljud för en gång skull :P
                      Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
                        Med dina steg så tror jag inte du kommer att uppleva så stor skillnad i renhet! Tror bägge vill ha portat, sedan beror det hela på
                        vilken bil du har?
                        hur många timmar du lägger ner på att få bilen att spela högre?
                        hur många timmar du lägger ner på att bygga lådan?

troligtvis blir det i en EVO IV men kan även hamna i en 245a.
                        Jag får ägna ett fler tal timmar åt att bygga fram rätt låda me rätt portar osv.
                        får göra de som krävs helt enkelt.
                        Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Originally posted by nytomt View Post
                          troligtvis blir det i en EVO IV men kan även hamna i en 245a.
                          Jag får ägna ett fler tal timmar åt att bygga fram rätt låda me rätt portar osv.
                          får göra de som krävs helt enkelt.
                          Ska du spela i en 245a så MÅSTE du vara noga med att täta och dämpa, så inte trycket försvinner. Jag har en 245a just nu och upplever att det mesta försvinner när jag krämar på :S

Comment

Hej Nytomt

Båda basarna kan spela rent, men AC serien är mer riktad åt SQ hållet, men du har fortfarande tryck, medan HD är en SPL bas som kan spela musikalsk med djupa basgånger.

Om du vill spela tillräckligt högt med välljud, då väljer du AC basarna. Om det ska vara max spl med max effekt (båda steg på en bas) då är det HD som gäller.

I och med at AC basarna inte behöver så stora lådor och har en bra kännslighet, kan du ha en låda på 70 liter till båda och testa med ett steg. Saknas det effekt, då kan du ju koppla in ännu ett steg.

Det är du som bestämmer.

Comment

Originally posted by B2 audio View Post
                              Hej Nytomt

Båda basarna kan spela rent, men AC serien är mer riktad åt SQ hållet, men du har fortfarande tryck, medan HD är en SPL bas som kan spela musikalsk med djupa basgånger.

Om du vill spela tillräckligt högt med välljud, då väljer du AC basarna. Om det ska vara max spl med max effekt (båda steg på en bas) då är det HD som gäller.

I och med at AC basarna inte behöver så stora lådor och har en bra kännslighet, kan du ha en låda på 70 liter till båda och testa med ett steg. Saknas det effekt, då kan du ju koppla in ännu ett steg.

Det är du som bestämmer.
                              tack för informationen men hur många db kan ja spela tror du? med 2 ac eller 1 hd?
                              Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Working...
                              X