Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL AUDIO E6450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JL AUDIO E6450

    har detta steg och jag undrar om man kan köra det på 4 kanaler istället för alla 6 kanaler? e ju 3 st lågnivåingångar. ska man då bara köra in 2 st lågnivåkablar lr?

  • #2
    Re: JL AUDIO E6450

    Menar du att bara koppla in 4 st lågnivåkablar för att utnyttja alla 6 kanaler eller menar du att endast använda 4 st kanaler ut från steget?

    Om du inte har manualen så finns den på nätet: http://mobile.jlaudio.com/pdfs/eSeries%20Amps/e6450.pdf

    Comment


    • #3
      Re: JL AUDIO E6450

      endast använda 4 kanaler

      Comment


      • #4
        Re: JL AUDIO E6450

        Okej, det borde inte vara några problem om jag förstår manualen rätt.

        Skriv gärna vilka kanaler du tänker använda, kanal 5+6 är ju designad att användas som baskanaler och då får man kolla upp diverse inställningar. Exempelvis "Input mode" vid kanal 5+6 ska väl ställas i läge "Discrete" så att lågnivåsignalen tas från ingång 5+6, då blir ju alla kanalpar separata och kan utnyttjas individuellt.

        Kör du tex kanalerna 1+2 och 3+4 så kopplar du helt enkelt in lågnivåkablar till ingång 1+2 och 3+4, sedan är det nog bäst att vrida ner gainen på kanal 5+6 helt för säkerhets skull antar jag (kanske inte nödvändigt ifall man inte kopplar in lågnivåkablar dit, men det är knappast en nackdel iaf).

        Comment


        • #5
          Re: JL AUDIO E6450

          tack =) 1,2,3,4 ska ja använda till mina jl audio tr 6.5or =) 5 och 6an inkopplar jag senare när jag får råd med en 6w3 ska köpa en 8w7 o köra på mitt jl 300/2=) har du ngt lådtips till en 8w7 portat förresten?=)

          Comment


          • #6
            Re: JL AUDIO E6450

            Det finns förslag i manualen till 8W7, men med tanke på att den lådan har ganska låg avstämning (32 Hz) så är frågan vilken typ av musik du brukar spela och vilken bil det gäller.

            Comment


            • #7
              Re: JL AUDIO E6450

              bmw 316i compact-98... lyssnar på rock,techno, hip hop, pop,dansband, fjortismusik :P

              Comment


              • #8
                Re: JL AUDIO E6450

                Deras eget förslag på ca 25 liter slutet ser ut att kunna spela hyfsat djupt, i så fall kan du ha det som utgångspunkt och eventuellt labba lite hit och dit.

                Både portad och bandpass verkar få ganska långa portlängder om man vill minimera risken för flåsljud, i så fall är nog slotport att föredra.

                Comment

                Working...
                X