Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter och åsikter om Alpine 9886R

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfarenheter och åsikter om Alpine 9886R

Tjena.

Sitter och funderar på en ny huvudenhet och undrar vad ni har för
    erfarenheter och åsikter om Alpine 9886R ?

Tacksam för svar.//Ingemar

Re: Erfarenheter och åsikter om Alpine 9886R

Bra ljud!

Modellen har utgått men kanske finns hos någon handlare.

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Jo jag läste att den hade ersatts. Men jag hade tänkt försöka få tag i en bättre begagnad maskin.

Är de en bra begagnad maskin detta?

//Ingemar

Comment

Haft både Alpine 9853r, 9855, 9880, 111r och 9887. Varit nöjd med allihopa, förutom den värdelösa glidetouch fronten som var på de 2 första. Tror du blir nöjd med 9886an men du får komplettera med med en extern DSP för den har inte mycket inställningar inbyggt.

Alpine har PXA-H100 boxen vilket gör att den får 5b PEQ/7b GEQ - tidskomp och lite annat, precis som 9887an. Ska du ändå köpa en box så köp en Audison bit.10, kostar inte mycket mer än Alpines egna och har mycket mer möjligheter...

Comment

Hej!

Jag äger en Alpine 9886 som jag har i min vinterbil, och jag är riktigt nöjd med denna. Visserligen är inställningarna som sagt inte mycket att hänga i julgranen, men det fixar man ju lätt med Hanatsus förslag på box

En liten sidnotering är att jag även äger en Alpine 117ri till sommarbilen, och jag är faktiskt osäker på om inte 9886:an gett mig mer "tillfredställelse". Visserligen låter 117ri aningen bättre kan jag tycka, men funktionen "BANKING" håller på driva mig halvt till vansinne.

Köp du en 9886, it won't let you down.

Comment

Jag har också haft en 9886 och ångrar mig att ja sålde den mycket bra maskin.
            http://www.bilstereoonline.se/

Comment

Tack för alla svar. Mycket nyttigt att höra ändras åsikter om saker och ting. Har iaf skaffat mig en 9886r idag och hoppas den kommer låta bra. Är väldigt grön på detta och hoppas maskinen är en bra instegsmodell. Sen att man fick tag i en till bra kurs skadar ju aldrig.

Bara hålla tummarna att posten skoter sitt nu så borde den va hemma om några där. Tack igen.

//Ingemar

Comment

Working...
              X