Announcement

Collapse
No announcement yet.

eftermarknads navi/stereo till e46?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eftermarknads navi/stereo till e46?

har sett att flera firmor säljer eftermarknads navi/stereo till e46 där jag slipper koppla in extra boxar, dvd läsare etc för att navin ska funka. de går att använda med original rattstyrning, går att koppla in i-phone och formen på skalet är samma som bilen har. allt det låter ju trevligt men hur fungerar de i verkligheten & låter dom, mena det verkar ju inte vara "märkes grejer" eller hur jag ska säga? finns det någon speciell modell som rekommenderas t.ex?
    tacksam för egna erfarenheter och svar.
    mvh johan
    Last edited by fear; April 30, 2011, 17:51.

Re: eftermarknads navi/stereo till e46?

Jag har monterat ett par stycken!

Form och funktion är bra.
    De modeller jag monterat rekomenderar jag inte slutsteg till, utsignalen är så låg att man bara kan ana basen i en så dämpad bil som BMW.

Ljudet uppfattar jag som maskinens känsla, lite plastigt och opersonligt.

Problemet med den svaga lågnivåsignalen ska vara löst enligt importören, om man får tag på en sådan maskin får ett tilläg på en linjeförstärkare monteras för ca 500 kr i merkostnad!
    Zealums linjeförstärkare är det jag monterat!

Köper man en modellanpassad maskin får man inte ha för höga krav, man ska prioritera utseende och inget annat.
    Jag personligen skulle köpt en monteringsram och en märkesmaskin, lite högre kostnad men definitivt mer glädje och möjligheter till utbyggnad utan att behöva svära!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Re: eftermarknads navi/stereo till e46?

jag får tacka så mkt för dina tips! e lite svårt de där iom jag vill ha navi i bilen och så vill jag att det ska se original ut men samtidigt så ska det ju låta bra åxå:/

Comment

Working...
      X