Announcement

Collapse
No announcement yet.

varm magnet på orion hcca 12a

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• varm magnet på orion hcca 12a

vill inte göra någon ny tråd så jag gör om denna,

om jag ska köra med dubbla 6" portar hur långa ska dom vara för att avstämmningen ska bli runt 32hz?

Lådan har måtten 32x40x75cm innermått och basen ska ta upp ca 8l så lådan ligger väl på ca 88 liter.
    Last edited by malmberg; April 29, 2011, 00:49.

Re: varm magnet på orion hcca 12a

Det som luktar är varm talspole, när du känner den doften är det dags att sänka Hur har du byggt lådan? Känns som om du spelar under avstämningen om den blir varm så fort
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

jag har lådan avstämd till 42hz just nu men ja ska fixa ny port å stämma av till 37-40 hz nånting

Comment

Va spelade du för musik när det började lukta gött då?
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

Håll också koll på clip-lampan som sitter på din bass-remote, börjar den bli lite väl mycket disco = sänk

Comment

young jeezy - i luv it på ganska hög volym men dendär bassremoten har ja inte inkopplad, när ja hade den ikopplad å vred på min så basa de mer, å på max basa de mindre?!

Comment

Originally posted by malmberg View Post
              young jeezy - i luv it på ganska hög volym men dendär bassremoten har ja inte inkopplad, när ja hade den ikopplad å vred på min så basa de mer, å på max basa de mindre?!
              Där har du problemet, young jeezy med såpass högt avstämd låda är idioti Stäm av den ca 10hz lägre om du ska spela sån typ av musik.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Kulan View Post
                Där har du problemet, young jeezy med såpass högt avstämd låda är idioti Stäm av den ca 10hz lägre om du ska spela sån typ av musik.
                Låg avstämd musik kan döda basar även om lådan är lågt avstämd! ;-D
                Passat 3B: 151.9dB @42hz
                Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                SM 3'a Superstreet NW 2013
                Stoffe levererar baby

Comment

jag får ta och bygga mig en ny låda har en till fundering, om huvudenheten är dålig kan den då göra att steget går in i protect om man höjer för mycket? tänkte om den ger ut dålig signal eller något?

Comment

Vet inte hur ditt steg fungerar men en del steg klipper om signalen e kass ja =)

Comment

men då måste de vara de för ja kunde inte ens ha gainen på hälften och dra på utan att steget gick in i protect, har bara nån kass denver HU just nu så de är ju inte så konstigt om signalen är kass.

Comment

men då måste de vara de för ja kunde inte ens ha gainen på hälften och dra på utan att steget gick in i protect, har bara nån kass denver HU just nu så de är ju inte så konstigt om signalen är kass.
                        Va har du för spänning fram till steget då när det går i protect?
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Kulan View Post
                          Va har du för spänning fram till steget då när det går i protect?
                          de vet jag inte, har ingenting att mäta med men jag får kolla när jag har satt in allt i bilen igen, de gick inte att köra med bilen för ja har lite för lågt et på fälgarna så de skrapade överallt, hcca är tunga grejer

Comment

Koppla in den igen å ha i huvet att den går motsols bara, varför dom valt att göra så vetefasiken

Som sagt; dendär lilla lampan är guld värd!

Ett till tips:
                            Power-LED:n är ganska rejält stark på domdär, men det är bara att ta en spritpenna å dutta fram på lysdioden så slipper du bli bländad

Comment

Originally posted by Svartstreck View Post
                              Koppla in den igen å ha i huvet att den går motsols bara, varför dom valt att göra så vetefasiken

Som sagt; dendär lilla lampan är guld värd!

Ett till tips:
                              Power-LED:n är ganska rejält stark på domdär, men det är bara att ta en spritpenna å dutta fram på lysdioden så slipper du bli bländad
                              aha, mysko jo ja såg att clip lampan blinkade som fan när ja vred upp gainen bara på hälften :s dendär lilla lampan lyser jävligt starkt märkte jag, bra tips me spritpennan

Comment

Working...
                              X