Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jobba med billjud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jobba med billjud

Om man skulle vilja söka jobb på en bilstereobutik.
    Vad behöver man kunna?
    Alltså, vilken utbildning behöver man ha?

Jag skulle jätte gärna vilja jobba med det, men har inte hittat någonstans vad exakt man behöver kunna.
    Hopp, ska man göra nu då?

Re: Jobba med billjud

Kunskap i ämnet är en fördel.
    Att dessutom kunna sälja saker är en nödvändighet!

Sedan är det upp till den som har butiken och känna efter vad det är för person han eller hon har framför sig på intervjun.

//
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Tror man behöver beta lite av varje. En del om bilens konstruktion/el-system, grundläggande svagströmselektronik och lite mer ingående hur förstärkare/högtalare fungerar, praktiskt tänkande, kundintresse och säljkunskaper, lagerhållning/datorer. Viktigast tror jag nog erfarenhet angående hur olika bilar är konstruerade så man kan svara på kunders frågor om montage i olika bilar, samt att vet vad man pratar om. Finns inget mer irriterande än försäljare som pratar som de läser ur ett produktblad. Det är nog ganska mångsidigt, om jag hade ett företag så skulle jag nog anställa någon med bred erfarenhet framför någon som gått en specifik utbildning. Skulle nog läst på inom lite olika områden och presenterat mig på ett bra vis inför olika företag som kanske är villiga att anställa. Eller så kan du starta eget

Comment

Bra svar Hanatsu

Starta eget kommer inte på fråga. Men att få jobba på en bilstereofirma vore guld.
        Intresset har jag, men ekonomin för att hålla på med det har jag inte

Känns som att det inte finns någon bilstereoutbildning då?

Comment

Inte vad jag känner till iallafall

Comment

Originally posted by Softis View Post
            Bra svar Hanatsu

Starta eget kommer inte på fråga. Men att få jobba på en bilstereofirma vore guld.
            Intresset har jag, men ekonomin för att hålla på med det har jag inte

Känns som att det inte finns någon bilstereoutbildning då?
            Dessvärre livets hårda skola...
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Äh, det gör väl inget?
              Då har jag bara mer anledning till att pilla med ljudet

Comment

Varsågod:

http://www.mobiletechtraining.com/

http://installerinstitute.com/

http://www.directechs.com/education/

http://www.stereoschool.com/houston/

Finns säkert fler, men d var dem jag hittade när jag gjorde en liten snabbsökning.

Mvh
                Rutger
                Du lär så länge du lever, heter det.
                Jag tror att motsatsen är lika sann.
                Bengt Feldreich

Comment

Originally posted by rutger j View Post
                  Varsågod:

http://www.mobiletechtraining.com/

http://installerinstitute.com/

http://www.directechs.com/education/

http://www.stereoschool.com/houston/

Finns säkert fler, men d var dem jag hittade när jag gjorde en liten snabbsökning.

Mvh
                  Rutger
                  Tyvärr är ovanstående ca 1% av verkligheten!

Det dagliga arbetet går ut på att hjälpa folk med......
                  bort tappade koder, prata med försäkringsbolag, sopa golv, vägbeskrivningar, montera cd spelare, byta antenner, koppla rätt i klippta kablage, felsöka larminstallatoner, programera radiostationer, försäljning, jaga kolli på posten, dricka kaffe med kompisar, förbättra avtal, laga fjärrkontreoller, svara på frågor som "konkurenter" inte klarar av, svetsa handtag på stekjärn, svara på frågor om varför kylskåpet inte fungerar, fakturera, kontera, skriva brev, jaga folk som inte betalar, le, käka glass i solskenet, prata 22 ggr dagligen med diverse säljare om hur billigt man kan ringa med just dem, svara på diverse enkäter, svara på 3287 batterifrågor, ge kunder hemläxa, förklara VARFÖR de inte klarar av installationen på ett sätt så man inte skrämmer i väg dem, svara på e-post, packa ordrar och sist men inte minst.....åka ner i hamnen och montera en allan ballan båtstereo i gassande solsken
                  sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Låter väl inte så tokigt det där? Är det där verkligenheten så ge mig en anställning!

Comment

Låter väl inte så tokigt det där? Är det där verkligenheten så ge mig en anställning!
                      Vilken nivå på ingångslön önskas?
                      En seriös fråga då mycket hänger på detta!!
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Har inte en aning om vad bilstereofolket tjänar. För mig är en lön alltid en lön.
                        Får jag ut över 10 så är jag glad

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                          Tyvärr är ovanstående ca 1% av verkligheten!

Det dagliga arbetet går ut på att hjälpa folk med......
                          bort tappade koder, prata med försäkringsbolag, sopa golv, vägbeskrivningar, montera cd spelare, byta antenner, koppla rätt i klippta kablage, felsöka larminstallatoner, programera radiostationer, försäljning, jaga kolli på posten, dricka kaffe med kompisar, förbättra avtal, laga fjärrkontreoller, svara på frågor som "konkurenter" inte klarar av, svetsa handtag på stekjärn, svara på frågor om varför kylskåpet inte fungerar, fakturera, kontera, skriva brev, jaga folk som inte betalar, le, käka glass i solskenet, prata 22 ggr dagligen med diverse säljare om hur billigt man kan ringa med just dem, svara på diverse enkäter, svara på 3287 batterifrågor, ge kunder hemläxa, förklara VARFÖR de inte klarar av installationen på ett sätt så man inte skrämmer i väg dem, svara på e-post, packa ordrar och sist men inte minst.....åka ner i hamnen och montera en allan ballan båtstereo i gassande solsken
                          Positiv som aldrig förr
                          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Med tio efter skatt kommer man inte långt.
                            Man ska ju betala hyra, lån, amortering, försäkring, mat, kläder, internet, telefon, tv, el, parkering, bensin, semester- och buffertsparande och givetvis pensionsförsäkring.
                            Och dessutom behöver dottern vårkläder och en ny cykel.

Livet var lite mindre komplierat innan familjen gjorde entré.

Har inte en aning om vad bilstereofolket tjänar. För mig är en lön alltid en lön.
                            Får jag ut över 10 så är jag glad

Comment

Kanske inte kommer långt, men kommer betydligt längre än vad jag gör nu.
                              Lönen är inte det viktiga i den här frågan utan att få jobba med det man trivs med och kan någorlunda bra

Comment

Working...
                              X