Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: lukt

Kolla även över hur batteriet mår och alla kablar och dess anslutningar till generator och batteri, ja även till karossen då från batteriet (ibland måste man vara lite övertydlig)
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Det är uppkollat, ny jordfläta, kablarna från generator är fräscha och bra.
      Vi har batteritestare hemma då vi haft verkstad förut, alla anslutningar är bra och fräscha, jorden är iordning då jag skrapat bort färg och svetsat dit en bult som jag dragit fast jorden i med taggbricka. Så det är inget fel på jorden

har mätare på kondensatorn och på den då jag spelar högt står det 14,2 Volt och mäter jag med multimeter så står det samma sak då jag mäter direkt på steget. kollade upp det idag
      ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

Blinkande lampor innebär spänningsfall från batteri och/eller generator, inte dålig försörjning till steget. Spänningsfallet i sin tur kan bero på att batteri och/eller generator inte orkar ge den ström som behövs, eller att strömförsörjningskablarna från batteri/generator har dålig kontakt på något sätt.

Att batteri/generator inte orkar ge ström kan bero på dåligt laddat batteri, dåligt skick på batteriet, dåligt skick på generatorn, för stor belastning på steget eller att hela anläggningen helt enkelt drar mer ström än vad batteri/generator orkar med trots bra skick.

Comment

som tidigare skrivet så har jag kollat alla anslutningar och batteriet i bilen är nytt.
          lade mig i skuffen nu och stängde och då jag spelar högt så såg jag att spänningen sjunker till 12,2 Volt. Så jag har hittat mitt problem!
          ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

Working...
          X