Announcement

Collapse
No announcement yet.

generator vissel i e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • generator vissel i e39

    bytte stereo till min alpinare, och nu visslar de som fan från generatorn, så fort ja startar spelaren, ja behover inte ha nån volym på, men de låter ändå, visserligen tänker inte ja på de när man höjer men åndå. nån som ha nå tips om va man kan göra? byta jord till stereon? ja köpte en iso kontakt så den skulle passa alpine (om nån undra)

    tacksam för svar

  • #2
    Re: generator vissel i e39

    Vad har du mer än alpinen?
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: generator vissel i e39

      dls fram system, och dls a5 steg till de och basen.

      Comment


      • #4
        Re: generator vissel i e39

        Det är tyvärr en klassiskt dålig kombo.

        Dra ny ström och jordkabel till samma punkter som du använder till steget. Använd helst 4 mm²-kabel till båda. Kolla att chassiet till CDn inte jordar i brädan.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: generator vissel i e39

          Har en polare med samma problem, ska man dra ny ström och jord till stereon?
          Isf går det att använda en annan jordpunkt så man slipper dra en från bagaget och fram?
          Te.x i batteriets jordpunkt ist?

          Comment


          • #6
            Re: generator vissel i e39

            Batteriet sitter bak på e39...

            Problemet är att det är skillnad på jordpunkternas spänningspotential. Därför bör du jorda i samma punkt.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: generator vissel i e39

              Jo men polaren har inte en e39:a var kanske lite otydlig men han har en V70 och tänkte om de kunde vara samma fel där?

              Comment


              • #8
                Re: generator vissel i e39

                Jag hade exakt samma problem i min merca, så fort jag kopplade in nytt fram system och bak system fick jag ett generator vissel. Jag hade dock inget steg till dom och det var bara dom på förarsidan som visslade. Jag provade dra både ny ström och jord och flytta kablarna från systemen så den inte låg nära någon laddström (batteriet i skuffen) men fick ändå inte bort det, det resulterade i att jag sålde bilen. Hade till och med bilen på en firma (hobbykväll) och fick ändå inte bort det! :P
                ja, jag lider av en sjukdom !

                Comment


                • #9
                  Re: generator vissel i e39

                  Hm låter lite mysko men får väl testa att dra till samma jordpunkt.
                  Det är så att till och med jag börjar bli irriterad på ljudet och sitter i bilen några minuter om dan :P

                  Comment


                  • #10
                    Re: generator vissel i e39

                    Originally posted by Robsarve View Post
                    Det är tyvärr en klassiskt dålig kombo.
                    Dls högtalare och Dls steg?
                    Dls steg och Alpine HU?
                    Dls steg och bas?

                    -------------------------------------------------------------------------------

                    Till 99% är det jordningen som ställer till dessa problem.
                    Har man bränt CDn är det pga dålig jordning.
                    Generatorvin beror som regel på dålig jordning om kablaget är av bättre kvalitet och korrekt installerat!

                    Vissa bilar är svårare än andra, skillnaden är att man inte kan ta några genvägar.
                    E39 är ett säkert kort att få utan störningar, jag kan garantera du tagit en genväg eller har en trasig produkt!

                    Detta är ett av de mest omskrivna ämne förrutom de tråkiga batterifrågorna.
                    Forumet har en utsökt sökfunktion där man hittar spaltmeter i ämnet!
                    Så mitt råd är att börja med att kontrollera infästningarna.
                    Ta bort överflödig kabel längd.
                    Räta ut eventuell kringlad lågnivå kabel.
                    Har du koll på installationen och felet består får du felsöka dina produkter!
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: generator vissel i e39

                      Synd att hewans alpine är så dåligt installerad, för han har onekligen fått jobba lite med samma problem...

                      E39 är en bil med ganska mycket störfält i, men det som normalt är det stora problemet med att få det att lira tyst är att det är väldigt stor skillnad i jordpotential mellan fram och bak.
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: generator vissel i e39

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        Synd att hewans alpine är så dåligt installerad, för han har onekligen fått jobba lite med samma problem...
                        Är det inte bättre att göra rätt från början

                        SKÄMT Å SIDO...

                        Jag förstår vart du vill komma, men ska jag vara ärlig så har jag ALDRIG råkat ut för generatorvin i en e39 och det är en VANLIG bil i min verkstad!
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment

                        Working...
                        X