hur ska ja bäst göra för att de ska låta bra me mina amega 5,25? ha fått lite ideer, de första va att använda orginal lådan och kapa hål i botten på den bara och dämpa lådan me dämpmatta på utsidan. de andra va att limma en mdf skiva på insidan av dörrsidan och skruva högtalarn i den bakifrån, och ta bort orginal lådan helt. känns som de andra allternativet är bäst? för dom ska ju ändå ha minst 5 liter, och oginal lådan är 1,9 liter. men vet inte hur de blir om man gör hål i lådan, de va en som sa att man fortfarande får "tratt" ljudet om man änvänder orginal lådan. nått förslag? tacksam för svar
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e39, amega i dörrarna fram
Collapse
X
-
Re: bmw e39, amega i dörrarna fram
Originally posted by Robsarve View PostDämpmatta på utsidan, packa lådan med dämpull, borra tre femmillimeters hål i bakre kortsidan.
Comment
-
Originally posted by Robsarve View PostDämpmatta på utsidan, packa lådan med dämpull, borra tre femmillimeters hål i bakre kortsidan.sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Nonne View PostTill Morel funkar 1st 20mm hål på samma ställe!
Comment
-
Aperiodisk
http://www.n-core.se/index.php?optio...d=21&Itemid=38
På tal om detta:
http://www.n-core.se/index.php?optio...d=29&Itemid=38/tycker Erik.
Comment
-
Tack Erik, rivadörrsidaguiden för E39 var precis vad jag behövde.
Har orgplats för diskant både i dörrsida och backspegelkåpa, bäst att sätta den i dörrsidan för ett två-vägs kitsystem?
Å hur ska man göra, riva bort lådan å sätta ring i dörrsidan eller köra med orglådan å borra hål som ni säger..?
Förlåt om du tycker att jag hi-jackar din tråd d4hlinLast edited by Kulan; March 16, 2011, 17:25.
Comment
-
Originally posted by Robsarve View PostJag tycker man skall sätta 8or i kickarna, det körde jag med i min.
Eller så gör man som hewi.
Det är bara en fråga om hur långt man vill nå...
Comment
-
Comment