På båtmässan visade Biltema upp 3st storlekar på AGM batterier som kanske kan vara intressanta för oss som håller på med billjud!?
Det största på 90Ah och 850A kostar 1799:-.
TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE SM 1a i SuperStreet NW 2012. SM 1a i BassRace 149,9dB 2013. SM 1a i Extreme 2013. SM 2a i BassRace 149,9dB 2014. SM 1a i Extreme 2014. SM 1a i BassRace 149,9 2015. SM 1a i Extreme 2015. EM 2a i BassRace 149,9 2015. EM 3a i Extreme 3+ 2015.
jo då kommer att testas så fort det första kommer in i skövde ja det kan man inte låta bli att göra så visst kommer dom att testas ordentligt ja ..
finns ju lite att köra det mot i bilen så typ
Härligt Tunis! Skriv sen mer än gärna ut vad dina tester visat..
hihi klart man gör men dom ska komma till skövde först sen får man se va dom klara ..
finns ju som sagt lite bak i bilen nu att belasta med ..
men som man läst om dom så så funkar dom nog mycket bra till musik men tror tyvärr tappar lite till dB-dragracing då (rätt låg ) startström ..
men det vet man inte fören provat kommer även då jämföra med motsvarande i silver batterierna då jag har ett sånt redan i garaget ..
Va till biltema tidigare i dag och prata lite om dom batterierna ..
fick då veta att det som va sagt innan då dom skulle komma gäller inte ..
har ingen lev datum på dom i nuläget .
men fick även vet vilka som gör dom och det är inget dåligt märke
va bara en sak jag inte fatta då för strömen angavs inte i cca eller en utan nåt som hette eca enligt va jag kunde läsa mig till så skulle den mätformen va ca 30 % lägre en cca mätningen då skulle alltså det va på ca 1100A i cca och 850 i eca .. jag vet inte va det är för mätnorm alls ???
Inget jag har hört iaf. Enda med bokstäverna "EC" jag känner till är benämningen på nya typer av batterier som är avsedda för bilar med "start-stopp" funktion, då kallas de mindre avancerade batterierna för ECM.
Och eftersom du inte skriver vilka så är det hemligt?
Stod det verkligen så?
Inget jag har hört iaf. Enda med bokstäverna "EC" jag känner till är benämningen på nya typer av batterier som är avsedda för bilar med "start-stopp" funktion, då kallas de mindre avancerade batterierna för ECM.
ja samma här enda jag hört EC inom så har det varit det du skrev men det stog i det infobladet jag läste ECA ..
tänkte se om nån kunde lista ut det kan säga så här dom är stora inom agm batterier .. sen om det är hemligt det vet jag ej men dom sa inget om det iallafall..
Last edited by R4-Junior; March 12, 2011, 00:19.
Reason: fel skrivit ..
Comment