Announcement

Collapse
No announcement yet.

OT: Har nått hänt med Zatzy?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• OT: Har nått hänt med Zatzy?

Råkade ut en en rejäl datorkrasch hemma. Hårddisken är plötsligt full, hårddisken hittas inte, internminnet är fullt etc. Den dog helt enkelt...

Idag skulle jag titta lite på zatzy-forumet tänkte jag och när jag går in på zatzy så öppnas en ny ruta som visar att nått java håller på att laddas och såg att nått laddas från någon lång address som slutar på .cz
    Sedan bryter vårt datorsystem allt här på jobbet. Får upp någon annan ruta om att nått inte kunde laddas och jag får starta om webbläsaren. Kommer på att jag såg samma ruta när jag läste på zatzy hemma. Efter en snabbtitt på zatzy hemma skulle jag titta lite på expressen och då dog datorn. Kan det vara så enkelt att nån "kapat" zatzy's sida och att det är nått nytt trevligt virus som mitt antivirusprogram hemma inte fixade?

Tänkte först att moderkortet dött men datorn hemma beter sig konstigt. Går att starta upp men frisk är den inte. Så när jag upptäckte detta nu på jobbet börjar jag fundera på virus i alla fall. Funkar zatzy för er andra eller är det nått strul? Någon som vet nått???

Re: OT: Har nått hänt med Zatzy?

Originally posted by BMF View Post
    Råkade ut en en rejäl datorkrasch hemma. Hårddisken är plötsligt full, hårddisken hittas inte, internminnet är fullt etc. Den dog helt enkelt...

Idag skulle jag titta lite på zatzy-forumet tänkte jag och när jag går in på zatzy
    Vad är ZATZY? ......

Nevermind
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Jopp, låg nån trojanaktig pryl i ett javascript babblade dom om...

Risknamn: HTTP Phoenix Toolkit Download Request
      Angripande dator: thetakus.vv.cc(46.252.131.23, 80)
      Angripande URL: thetakus.vv.cc/in.php?a=QQkFBg0MDAUBBwcGEkcJBQYNDAwFAQMHBQ==

//opelracer på zatzy hehe

Comment

Där ser man. Kanske räcker med en nyinstallation hemma då. Mina misstankar var först att moderkortet börjat ge upp och att jag skulle behöva byta...

Ingen som har mer info vad som skrevs i den tråden på zatzy. Vår brandvägg har blockat zatzy här då den inte anses som säker... Kul att de fått sånna här problem. =)

Comment

Det har inte skrivit så värst mycket. Men den är nog borta nu.
          Jag själv fick aldrig upp något med firefox och Adblock. Har annars inget virusprogram.

Comment

det är väl inte första gången dom har virus på sin sida ?
            NMIAB.se
            http://www.facebook.com/nmiab
            http://www.facebook.com/Ampire.sverige

Comment

Working...
            X