Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bryggkoppla DLS Reference 200 ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bryggkoppla DLS Reference 200 ?

Hejsan Som rubriken lyder så undrar jag om det skulle funka att bryggkoppla mitt DLS Reference 200 och köra det på mitt framsystem för att få ut mer effekt och hur ska man isåfall koppla? Tänkte så man inte gör nått galet så man pajjar det :P så struntar jag helt enkelt i koaxial högtalarna som jag har i bakdörrarna, dom är ändå billiga och spelar skit.

http://www.dls.se/econtent/files/34/refsva.pdf

DLS Reference 200A

4Ohm nominell effekt 4x50W
    4Ohm max effekt 4x70w
    2Ohm max effekt 4x80w
    Bryggkoppling 4Ohm 2x190w

Framsystemet som ska drivas är mitt Rockford Power T1525 och det får nu 50Wrms per dörr och mer än så vill det nog ha för att det ska spela till fullo. Så skulle vilja testa att få ut mer effekt på framsystemet för att få det att spela bättre. Ska även se över installationen av dom och dra fast middarna i bafflar i plåten i dörrarna samt dämpa dörrarna denna vecka, så då skulle det vara lämpligt att samtidigt bryggkoppla om man behöver dra någon ny kabel m.m.

Tacksam för snabba svar!

MVH. Henke

Re: Bryggkoppla DLS Reference 200 ?

Vad är det för bil de sitter i ?

Jag personligen skulle nog prova o dela kitet aktivt på dom 4kanaler du har... 50wrms till både mid och diskant....
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

Comment

Står i bruksanvisningen du länkat till hur du ska koppla för att brygga det!
      Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Det är i en Seat toledo 2001 det sitter i alltså en liten sedanbil.
        Det visar hur kablarna ska gå ja , men hur ska jag koppla in mig på delningsfiltrena?

Men om jag delar aktivt så blir det väl att middarna får 50w och diskanterna 50w? Vill ju har ut mer tryck ur middarna framför allt så därför tänkte jag att det lär ju givetvis spela högre om man skulle köra i bryggat läge, för jag vet att rockford kittet är ganska tungdrivet så dom 50Wrms som dom nu får så känns det som att det finns mycket kvar att hämta av dom eftersom att dom får bra mycket mindre Wrms än vad dom egentligen ska ha.
        Last edited by Benz_89; March 2, 2011, 12:39.

Comment

Brygga steget bara så slipper du hålla på att dela aktivt!
          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Så allt kopplas på steget? jag behöver inte dra nå nya kablar fram till delningsfiltrena eller liknande? Kommer jag att behöva använda någon Y-split? jag har en alpine CDE 9880R med 3st lågnivåutgångar alltså front, rear, och Sub. Är det någon som skulle kunna förklara grundligt hur det ska kopplas så även en amatör förstår?

Comment

Kika på sida 13 i manualen så visar det ganska bra
              Om du bara vill använda Front lågnivå så behöver du Y-splitter, vet inte exakt hur din HU fungerar så vågar inte svara på om det fungerar med Front som tex Vänster kanal och Rear som Höger kanal eller vice versa.
              Dom flesta hade antagligen valt Y-split.

Comment

Har varit och köpt mig 2st Y-splittar som kommer att användas för att splitta så jag bara använder Front. Blir att koppla i veckan, så förhoppningsvis får man lite mera tryck i middarna med mera effekt och bättre installation

Comment

Working...
                X