Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen som testat HiVi SP10?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen som testat HiVi SP10?

Jag tycker den känns intressant med tanke på att den är rätt så billig . Har ej testat själv men på papperet så ser den ut att kunna prestera! ...Skulle nog kunna trivas rätt så bra i en bil

Kolla efter och se vad ni tycker.
    http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=7190
    Last edited by nixlaz; February 21, 2011, 01:54.
    Hur kan Björn Borg vara så känd…. Han säljer ju bara kalsonger!

Re: Ingen som testat HiVi SP10?

Ser ju trevlig ut. Har väldigt tungt membran jämfört med andra basar vilket kanske gör den "trög", alltså kanske inte så attaksnabb. Passar nog som hemmasub för "muller"?
    sigpic

-C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Är ju bara att köpa den och testa några lådor. Det rekommenderas slutet, men vill du så kan du även prova 25 liter netto med 90 cm2 slotport (25x3,6 cm i uträkningen) som är totalt 58 cm lång. Beräknad avstämning ca 40 Hz.

Comment

Jo den är ju till för hemmabio, men den har ju parametrar som passar hyffsat till bil också...

Vadå slö, nästan 40 gram mindre än hcca102 ju hehe
        Med bl på nästan 17 så borde det ju gå rätt bra tycker man, ska nog testa den nästa bygge som blir av. Den kostar ju kring 1500 att få hem till sverige så den är då inte dyr!
        Om det är nån som frågar så är det en dls UR10
        Hur kan Björn Borg vara så känd…. Han säljer ju bara kalsonger!

Comment

Parametrarna säger inte jättemycket hur bra en högtalare presterar, men man kan få en bra aning om hur den trivs i olika lådor och installationer.

Kolla in denna subben istället: Peerless XXLS 835017 12"
          Finns på hifikit m.fl. Grymt trevlig sub, HiVi har en annan som heter F12 tror jag som jag lyssnat på. Lät heelt okej

Comment

Någon som vet nått om resterande HIVI element? tex deras banddiskanter? :P

Comment

Working...
            X