Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generatorvin, JAG HÅLLER PÅ ATT BLI RIKTIGT FÖRBANNAD!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Generatorvin, JAG HÅLLER PÅ ATT BLI RIKTIGT FÖRBANNAD!

    Tjenare.
    Nu är det så att jag å farsgubben har tänkt att stoppa in lite ljud i vår nya inköpta 945a.
    Jag har köpt 4 rejäla midbasar, 2 diskanter och 1 bas, allt drivs på ett 5 kanaligt slutsteg. Men nu är det så att när vi kopplar in allt i bilen så får vi detta bedrövande generatorvinet. Jag skulle tippa på att vi har felsökt i närmare 30 timmar och vi kan då fan inte hitta felet.
    Vi har köpt dragit rejäla RCA-kablar, rejäla strömkablar och bra högtalarkablar.
    Jag måste ha läst runt 30 olika inlägg på olika forum om samma problem men hittar absolut inget svar.

    vi har felsökt följande.
    Bra jordpunk till slutsteg.
    jordad stereo
    dra lågnivå och högtalarkablar utanför bilen.
    Stoppat Stereon utanförbilen.
    Kollat jordpunk till generator
    kollat jordpunkt till batteri.


    Det känns som att vi har prövat allt. Det ända vi kan tänka oss att felet kan vara är ett defekt slutsteg. Det ända som är kopplat till bilen är slutsteget, allt annat är utanför.
    Vi har testat 3 olika huvudenheter så det är ingen signaljord som är bränd. Vill hälst inte öppna slutsteget och kolla runt om man ser nått trasigt då vi har garanti på det. kan också tänka mig ett dåligt batteri eller generator. Generatorn laddar som den ska, och batteriet går som de ska.

    Är det någon på denna planet som kan tänka sig vad problemet kan vara? Kännar att snart skickar jag in bilen på skroten!

  • #2
    Vad är det för slutsteg?
    Hur har du kollat jordpunkt?
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Tjenare, nu var de så att vi hittade felet igår kväll, efter en dag av tänkande.
      Såklart så är de slutsteget vi köpt av BRL som är defekt, en av 6 lågnivå utgångar orsakar diverse oljud och generatorvin. Så himla skönt att äntligen hitta problemet. Nu är det bara skriva ett argt mail och begära ett nytt slusteg !

      Comment

      Working...
      X