Announcement

Collapse
No announcement yet.

Efterlyser priser i Köp och Sälj!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Efterlyser priser i Köp och Sälj!

Originally posted by Tokken View Post
    Uppar denna då det fortfarande är väldigt prislöst på köp och sälj avdelningen.

Jag är en av dom som avskyr att lägga bud på saker och ting, RIKTPRIS GÅR ATT SÄTTA!
    Jag håller med till 110%.

Vill man att folk ska lägga bud på grejerna kan man väl lägga ut en auktion på eBay/Tradera, en vanlig annons ska i mina ögon ha ett PRIS.

Står det enbart "Bud" i en annons skiter jag i det objektet på en gång. Tycker det ser så oseriöst ut så huvva!

Comment

Uppar denna igen med hopp om att det införs en regel på i alla fall ett riktpris på alla saker som läggs upp i köp och sälj.

Finns det annonser som det enbart står bud i hoppar jag över dom 9 gånger av 10.

Önskar att ALLA annonser ska innehålla PLATS till vart prylen finns, möjlighet att nå personen FÖRUTOM PM, typ telefonnummer är inte dumt, samt PRIS!

Ska det vara så svårt att ha en ORDENTLIG köp och sälj??

MODERATORER, ser gärna att det sker en förändring!
      Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Håller med!
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

ser gärna att det är som det är.
          Så slipper man tvingas till att sätta ett pris, eller tvingas till att sätta ut sitt nummer som man kanske inte vill ska vara allmänt känt, eller tvingas till att säga vart man bor, eller tvingas till...ja något annat..

Att man som säljare kanske missar de som inte läser en annons av princip skäl kan i alla fall jag acceptera. Är ju faktiskt köparen som kanske missar något då.

Så, hellre missa någon principfast köpare än tvingas till något jag inte vill/kan.

Mvh
          Rutger
          Du lär så länge du lever, heter det.
          Jag tror att motsatsen är lika sann.
          Bengt Feldreich

Comment

Originally posted by rutger j View Post
            ser gärna att det är som det är.
            Så slipper man tvingas till att sätta ett pris, eller tvingas till att sätta ut sitt nummer som man kanske inte vill ska vara allmänt känt, eller tvingas till att säga vart man bor, eller tvingas till...ja något annat..

Att man som säljare kanske missar de som inte läser en annons av princip skäl kan i alla fall jag acceptera. Är ju faktiskt köparen som kanske missar något då.

Så, hellre missa någon principfast köpare än tvingas till något jag inte vill/kan.

Mvh
            Rutger
            Lägg en annons på blocket vettja.. det kallas att underlätta för köparen.
            Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Lägg en annons på blocket vettja.. det kallas att underlätta för köparen.
              ja så länge man inte tvingas till något så funkar väl Blocket oxå.

Mvh
              Rutger
              Du lär så länge du lever, heter det.
              Jag tror att motsatsen är lika sann.
              Bengt Feldreich

Comment

Uppar denna igen med hopp om att det införs en regel på i alla fall ett riktpris på alla saker som läggs upp i köp och sälj.

Finns det annonser som det enbart står bud i hoppar jag över dom 9 gånger av 10.

Önskar att ALLA annonser ska innehålla PLATS till vart prylen finns, möjlighet att nå personen FÖRUTOM PM, typ telefonnummer är inte dumt, samt PRIS!

Ska det vara så svårt att ha en ORDENTLIG köp och sälj??

MODERATORER, ser gärna att det sker en förändring!
                I dagsläget är det inte aktuellt med någon förändring av Köp&Sälj.

Jag vidhåller att det är säljarens ansvar att utforma säljande annonser, tyvärr är ju inte alla lika duktiga på detta. Att försöka styra annonsörer är en väg jag valt bort.

Nivån som passar alla finns inte. Därmed också sagt att "ORDENTLIG köp och sälj" inte är entydigt.

// Administrator (Gurra)

Comment

Men ett riktpris även vid bud är ta mig f*n inte för mkt begärt......
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Om man som köpare tänker ett varv till så skulle det ju inte vara något problem.
                    "Om jag skulle sälja dessa saker vad skulle jag då vilja ha?"

Med den tanken och sen dra av några procent eller någon hundring.
                    Då borde man kunna ge ett bud som ingen blir missnöjd med.

Men är man rädd att man kommer betala mer än vad säljaren vill ha?
                    Eller köper man bara produkter som ser ut att ha låga priser utan att ha någon kunskap om dem innan?

Sätter man ett pris i en annons betyder det ofta att man inte får något svar alls om det är några hundra för högt. Om man nu inte sätter priset så lågt så man har 5 köpare samma dag. Vi är för rädda att ge bud i Sverige, om objektet fortfarande är ute på annons efter några veckor så kan man alltid försöka pruta något.

Begagnat marknaden är i stort samma sak som aktiemarknaden, det måste finnas en köpare och säljare som kommer överens om ett pris. Sen är det frågan om det måste vara den som säljer som ska bjuda upp till dans som på 50talet eller om köparen(kvinnan) som i dagens jämställda samhälle kan bjuda upp till dans?

Comment

Originally posted by micke008 View Post

Sätter man ett pris i en annons betyder det ofta att man inte får något svar alls om det är några hundra för högt. Om man nu inte sätter priset så lågt så man har 5 köpare samma dag. Vi är för rädda att ge bud i Sverige, om objektet fortfarande är ute på annons efter några veckor så kan man alltid försöka pruta något.
                      känner igen det du säger. försökte sälja ett stort monoblock för ett rimligt under 1/3 av nypriset men ingen svara men när jag la ut det på 1/5 av ny priset fråga alla varför jag sålde det så billigt, blev lack o tog bort annonsen och har kvar steget. inte en jävel som ringde alla hörde av sig på PM. vill man ha saker får man ge ett bud ofta ett lägre bud (eller hur) SEN möts köparen och säljaren mittemellan med ett pris.

vill ni ha riktpris ge ett bud, visa att det finns något intresse ist. de flesta på forumet vet att priserna är lägre här, än på blocket. men va fan blocket har ju inte ens riktpris,

ibland kan det vara svårt att lägga pris på produkter.

tycker köp och sälj ska vara som den är

Comment

vet inte hur mycket du har uppat denna tråd ? om du vill ha något ge ett bud för ger inte du det ger någon annan, det är inte svårare än så. varför bry sig..

BdW är inte du sponsrad ?

Comment

Originally posted by alleballe View Post
                          vet inte hur mycket du har uppat denna tråd ? om du vill ha något ge ett bud för ger inte du det ger någon annan, det är inte svårare än så. varför bry sig..

BdW är inte du sponsrad ?
                          Riktpriser gäller för mig med. Finns det inget pris så är det inte intressant.

Comment

Hur svårt kan det vara? Vet man vad som är nypriset så för man väl själv avgöra vad man vill betala. Skulle det nu vara så att säljaren skulle kunna tänka sig att sälja prylen för mindre än vad man är villig att betala så spelar det ju ingen roll då han knappast kommer att berätta det.

Comment

Working...
                            X