Fostex har ju haft en liknande bas förut (L869) som hade ännu högre känslighet och aningen större area, borde ha varit 32 tum. Jag tror också att man använder dem till hifi, men kanske även till stora biografer eller så.
Kan nog tänka mig 6000-7000 liter slutet för FW800N, då bör den ha ett F3 nedåt 20 Hz iaf (inomhus alltså). Däremot går det ju inte att spela jättehögt med tanke på Xmax.
Fostex har ju haft en liknande bas förut (L869) som hade ännu högre känslighet och aningen större area, borde ha varit 32 tum. Jag tror också att man använder dem till hifi, men kanske även till stora biografer eller så.
Kan nog tänka mig 6000-7000 liter slutet för FW800N, då bör den ha ett F3 nedåt 20 Hz iaf (inomhus alltså). Däremot går det ju inte att spela jättehögt med tanke på Xmax.
Sätta den i ytterväggen och öppna fönstret så har man en portad låda då
kanske det räcker med att bygga om lådan och ändra portfrekvens?
ahha jo det är sant. sitter o skissar lite på en annan låda. men liksom. orka bygga en ny.
Den som basen sitter i just nu är underdimitionerad så det heter duga!
240 liter
TROR det är 3" port på ca 25cm
Kan ta reda på det exakt om d e nödvändigt?
Jag räknade avstämingen på lådan i WinISD då den förra ägaren "bara slänge ihop nåt" och avstämningen ligger på 19 hz o lådan e tråkig o 4kantig.
på ett tråkigt sätt.
Driver den på en förstärkare som ger 100 rms typ. lite futtigt japps! men letar förstärkare som FAN som min ekonomi tillåter eller som gillar byteshandel.
ahha jo det är sant. sitter o skissar lite på en annan låda. men liksom. orka bygga en ny.
Den som basen sitter i just nu är underdimitionerad så det heter duga!
240 liter
TROR det är 3" port på ca 25cm
Kan ta reda på det exakt om d e nödvändigt?
Jag räknade avstämingen på lådan i WinISD då den förra ägaren "bara slänge ihop nåt" och avstämningen ligger på 19 hz o lådan e tråkig o 4kantig.
på ett tråkigt sätt.
Driver den på en förstärkare som ger 100 rms typ. lite futtigt japps! men letar förstärkare som FAN som min ekonomi tillåter eller som gillar byteshandel.
Helt OT men efter din fäjsboklänk så måste jag fråga, va ska du ha för dina DC1515??
Ett byte med ett par CLS-15 och lite pengar imellan kanske kan vara något??
Helt OT men efter din fäjsboklänk så måste jag fråga, va ska du ha för dina DC1515??
Ett byte med ett par CLS-15 och lite pengar imellan kanske kan vara något??
njae jag vill inte byta ner mig dock.
Dom kommer stå fint här.
CLS och XLS serierna är helt ointressanta dock =P.
Men visst HUR mycke skulle du ge mellan?
Om du läst min FB så ser du säkert att ja har lite annat ja kan byta med .
Comment