Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slotport placering DD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slotport placering DD

    Hej!

    Ska bygga en ny låda till min DD2510 och då har jag tänkt utgå från DDs high efficiency modell. Denna har slotporten på sidobaffeln som jag är lite skeptisk till. Blir det bättre att sätta porten på frontbaffeln och således göra en 90 graders vinkel på porten med bibehållen längd? Vill ha en musklig musiklåda. Ska spela i en Golf 4 Variant.

    Funderar även på att förlänga porten så avstämningen hamnar mer åt 37-38Hz i stället för 40Hz, som den färdiga ritningen ger. Bra eller dåligt för musiklåda?

  • #2
    Re: Slotport placering DD

    Bara en tanke!
    Gör du en 90graders port så måste du mäta längden i mitten på porten för att det ska bli riktigt. Sedan om du förlänger porten så måste du öka lådvolymen då porten kommer att ta mer volym om du inte har porten på utsidan!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #3
      Re: Slotport placering DD

      Man brukar alltid rekommendera att ha port och bas åt samma hål..
      MEN.. jag har själv provat dessa lådor med gott resultat.
      Dessa lådor är väl utprovade av DD teamet, så du kan med gott samvete bygga efter det..

      Lycka till!
      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

      Comment


      • #4
        Re: Slotport placering DD

        Originally posted by AndrAAx View Post
        Bara en tanke!
        Gör du en 90graders port så måste du mäta längden i mitten på porten för att det ska bli riktigt. Sedan om du förlänger porten så måste du öka lådvolymen då porten kommer att ta mer volym om du inte har porten på utsidan!
        Tack för input! Kommer att kompensera med volym för detta.

        Comment


        • #5
          Re: Slotport placering DD

          Originally posted by xciso View Post
          Man brukar alltid rekommendera att ha port och bas åt samma hål..
          MEN.. jag har själv provat dessa lådor med gott resultat.
          Dessa lådor är väl utprovade av DD teamet, så du kan med gott samvete bygga efter det..

          Lycka till!
          Ok så du har inte hört någon utsläckning vid vissa frekvenser? Tänkte om det skiljer mellan vilken bilmodell man använder? Men det blir att bygga en sån låda och testa.

          Comment


          • #6
            Re: Slotport placering DD

            Inga som helst problem med porten på sidan.. byggt många lådor enligt denna modellen.
            Builder of the Metallica Tribute Car

            Comment

            Working...
            X