Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utbyrbara RCA kontakter? Nakamichi PA4100

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Utbyrbara RCA kontakter? Nakamichi PA4100

Hej!

Blev ett missöde med 2st utav mina RCA uttag på mitt Nakamichi PA4100 steg. Skulle behöva byta ut dem alltså. Finns dessa att köra som reservdel eller blir man tvungen att hitta på något eget?

Mvh Jonas
    [ [ Sierra Cosworth - Mondeo V6 ]-[ V-SR.nu - Bilpedanten.com - alive.se ] ]

Re: Utbyrbara RCA kontakter? Nakamichi PA4100

Är alltså dessa kontakterna jag är ute efter. Som ni kan se så är de helt kassa..

Mvh Jonas

Comment

ser ut som rätt standard RCA kontakter, borde funka med dessa:
      http://www.hifikit.se/show_prod.php?id=544

Kan du ta bild från insidan annars?
      Edit: fanns även på elfa med artikelnr:42-257-51
      Last edited by darki3; January 28, 2011, 01:11.

Comment

snabbsökte på div svenska sidor jag känner till, http://se.farnell.com/multicomp/mc70...k10/dp/4149725
        iofs inte samma modell som på ditt steg, men kanske finns på typ kjell&co eller någon annan firma som säljer lite installationsmaterial...

ser mera ut som denna modell http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=746, men antar att du inte vill beställa från finland
        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Tack för svaren!

Har inte tagit isär steget än, men kanske ska göra det så man får en bättre bild på allt..
          Känns ju som att det enbart är utseendet på kontakterna som verkar skilja i det stora hela?

Mvh Jonas

Comment

Du kan byta ut dem mot villka vanliga standard chassimonterade RCA kontakter som helst, det enda man igentligen bör tänka på är det fysiska utrymmet på innsidan av steget.
            Så de inte tar imot någon komponent eller annat som sitter i vägen.

Comment

Bättre bilder, även inifrån steget..
              Vilka kontakter bör man kanske satsa på?

Mvh Jonas

Comment

Troligtvis så finns det mera att välja på om man struntar i att leta efter kretskortsmonterade kontakter, och bara kör chassiemonterade, med en kabelstump mellan kontakt och kretskort.

Så skulle jag ha löst det.
                Ang. vilka man ska välja, det är ju en djungel, det finns alla kvaliteér och prisklasser, jag har varit snål och alltid kört med biltemas kontakter för 30kr/paret eller så, och jag har alltid tyckt att de har hållit en hög kvalitet för det priset, dock tror jag inte att biltema har kvar dem i sortimentet, men jag vet att hifikitt har någon liknande modell som är rellativt billig.

Sen finns det ju alltid de som hävdar att dyrare är bättre, vad man väljer att tro på är ju upp till var och en =)

Comment

Working...
                X