Announcement

Collapse
No announcement yet.

AQ HDC310 nån som testat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AQ HDC310 nån som testat?

Ska köpa ljud snart om nån månad och har kollat runt lite, och behöver lite råd om basar.
    Har tittat på 2x15" Orion hcca men de verkar bli lite stort, och hittade då en sida från usa som sålde AQ.
    Priset är halva gentemot här och basarna verkar kunna prestera riktigt bra!
    Problemet är att jag vet inte vad för lådvolym dom ska ha och hur lång port.
    Jag vet inte riktigt hur många jag hade tänkt mig men nånstans mellan 2-4 st, tänkte om nån kanske kunde hjälpa mig med en lådritning?

http://www.audioque.com/HDC310-Coppe...ofer_p_13.html

På sidan finns det ju bara värden innan dom är inspelade så dom värderna är ju lite tveksamma att gå efter när dom är inspelade och det är ju inte så kul att bygga en kass låda som funkar i x antal timmar och som sen är värdelös när dom är mjuka.

Har skrivit till sidan och frågat om frakt till sverige och om lådvolym men dom verkar inte så angelägna att skicka en lådritning om man inte betalar innan, hade ju tänkt köpa basarna men vill ju ha en lådvolym så jag vet om de får plats i bilen.

Re: AQ HDC310 nån som testat?

Tycker nog att du ska kolla lite bättre I sverige först innan du köper nåt från usa, tänk på att du måste betala tull, skatt å moms på tull å moms när du importerar från usa, så det blir inte så billigt som du tror, lägg istället ut en priside och ca storlek på vad du vill ha så kan du få bättre tips här på forumet. E inte helt 100 på vad du får betala när du importerar men har för mig att du nästan kan lägga på 50% på priset på det mesta som kommer utanför EU.
    // Benny

Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

Audi A4 avant

Comment

Själva grejen är att jag har kollat i sverige också och dom finns här men kostar dubbelt så mycket, och även om jag skulle lägga på 50% på det om jag köpte från staterna skulle det bli samma pris för 4 där som 3 här så jag tror det blir billigare hur som helt.

Men jag hade tänkt mig 2-4 basar gärna 10 tummare fast tummen har egentligen ingen betydelse vill bara inte ha större än 15".
      Gärna under 10k och grejerna ska jag driva med ett spl-d7s.
      ca 4500 wrms i 1 ohm.

Comment

knappast att det blir mkt billigare! bara frakten blir massor! å sen tull på det.. :s
        sjukt bra basar i övrigt, ang lådritning så bygg enligt DDs spec, funkar bra till dessa.

Comment

Frakten kommer att kosta massor på bara 4basar av den vikten! Ren gissning på fraktkostnad, ca 200-250USD/st (med flyg) + tull + moms! Ja det är tull och moms på frakten med!
          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Jag håller nog med om att dom blir nog inte så mycke billigare...
            Först moms på basarna och sen frakt och tull och moms på det så är man snabbt uppe i dom 3000:- basarna kostar st här i swedala och då vet du att du får dom oxå.
            Att handla billigt kan bli en dyr läxa... Jag har lärt mig den hårda vägen

Comment

Dom är så pass billiga här hemma så tror inte det blir så stor förtjänst!
              I Sverige 2995;-
              I USA 229USD * 6,60 = 1511 * 1.04 * 1.25 = ca 1964;- Detta är då utan frakt! ca 1000;- i vinst! Kan säga att du skickar inte dessa basar för 1000;-/st till Sverige från USA!
              www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

+supporten om något händer

Comment

så, fyra basar utan nån slags support o som kan hamna i helt fel låda, eller tre basar i rätt låda och med support.
                  Det är valet mao?

Mvh
                  Rutger

Ps! har lyssnat på ett flertal olika 10" DD basar och har varit imponerad av de alla. Varför berättar jag det? Jo, AQ och DD har ett nära samarbete så jag törs hänga ut hakan o säga att Du kommer bli nöjd med AQ basarna. Förutsatt att de hamnar i rätt låda vill säga. Ingen bas låter bra i fel låda...
                  Last edited by rutger j; January 24, 2011, 13:15. Reason: tillägg i texten
                  Du lär så länge du lever, heter det.
                  Jag tror att motsatsen är lika sann.
                  Bengt Feldreich

Comment

billigaste frakten på EN sån bas är ca 1200:- om du inte ska skicka med båt..

Comment

Jag har 3st RE Mt 10" och ska till Enköping nån dag i veckan

Pm:a om de låter intressant
                      RE, DD, Pioneer

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
                        Dom är så pass billiga här hemma så tror inte det blir så stor förtjänst!
                        I Sverige 2995;-
                        I USA 229USD * 6,60 = 1511 * 1.04 * 1.25 = ca 1964;- Detta är då utan frakt! ca 1000;- i vinst! Kan säga att du skickar inte dessa basar för 1000;-/st till Sverige från USA!
                        Du har nog räknat lite fel på momsen där dock den är ju 12% i usa och inte 25% som i sverige...
                        Men hur som tror jag inte man kommer billigare undan om man inte köper på pall via båtfrakt...
                        Iallafall inte när det gäller så tunga grejer...

Comment

Originally posted by BMTech View Post
                          Du har nog räknat lite fel på momsen där dock den är ju 12% i usa och inte 25% som i sverige...
                          Men hur som tror jag inte man kommer billigare undan om man inte köper på pall via båtfrakt...
                          Iallafall inte när det gäller så tunga grejer...
                          Hur slipper man den svenska momsen på 25% när man importerar?
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Om vi importerar till Sverige så är det Svensk moms vi betalar inget annat!

Sjöfrakt är behäftad med en massa fasta avgifter samt att då tillkommer svensk frakt med, och den vet vi ju vad den kostar! Svårt att få en sjöfrakt under en 5-6000;- + moms oavsett vad du importerar! Skulle hemskt gärna vilja bli rättad där om någon hittat något bättre!

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                              Hur slipper man den svenska momsen på 25% när man importerar?
                              Registrerar ett företag, köper från ett EU land och låter grejorna ligga på hyllan osålda
                              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
                              X