Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra jordpunkt? (i 945:a)?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bra jordpunkt? (i 945:a)?

Kanske lite dum fråga men vad anses vara en bra jordpunkt för steg? i detta fallet gäller det 940 kombi, runt/i reservhjulsbaljan.. men det kanske inte spelar så stor roll så länge man skrapar plåt rent, grovkabel och att det sitter ordentligt och inte alltför lång kabel för jord?

Re: Bra jordpunkt? (i 945:a)?

Originally posted by Tobben View Post
    Kanske lite dum fråga men vad anses vara en bra jordpunkt för steg? i detta fallet gäller det 940 kombi, runt/i reservhjulsbaljan.. men det kanske inte spelar så stor roll så länge man skrapar plåt rent, grovkabel och att det sitter ordentligt och inte alltför lång kabel för jord?
    När jag hade min 945a så tog jag jorden under baksättet vid mitten bältet ...
    slipaplåtrent där

där har du ju en stor bult som går rakt ner i karossen

mvh p
    TEAM BERGET

Comment

hmm det blir inte riktigt ett alternativ för mig..men får försöka hitta nått bra ställe runt resvervhjulsbaljan

Comment

ett tips är ju att leta efter en förstyvningsplåt innuti bilen, då är jordpunkten mera skyddad för eventuell fukt och salt som kan resultera i rost och dålig kontakt... sedan är det väl bättre att ta en lite större förstyvningsplåt än tex domkraftsfästbygeln..
        minns inte hur det ser ut i 945, men längst bak mot golvet borde det väl finnas en ganska kraftig "balk"? den borde väl gå bra att jorda i?
        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

går ju eller ser ut som nån balk eller förstyvning där luckan ligger på

Comment

jag har i rambalken bak där finns de hål så kör jag tror de är m12bult och mutter
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Funkar inte det går det ju att svetsa dit en bult i reservhjulsbaljan oxå. Vet jag flera som gjort med bra resultat.
              Linus "Lellen" Andersson

Passat kombi 01 clean edition
              Espl,Bassrace

Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
              Svensk mästare Super street NW -06

Comment

det får nog bli nått sånt tack för alla svar!

Comment

Working...
                X