Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fördelar/Nackdelar med crimphylsor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fördelar/Nackdelar med crimphylsor?

Vad finns det egentligen för fördelar och nackdelar med crimphylsor?

Mina Swedol 50mm2 passar nämligen inte speciellt bra i mitt Audison Connection SFD41C. Kardenaler spretar sig runt skruven och måste köra den helt i botten och kabeln sitter inge bra ändå. Funderar därför på att pressa på crimphylsor på kablarna. Eller är det helt enkelt bättre att byta till en kabel med större diameter(Alltså fortfarande 50mm2).
    sigpic

Re: Fördelar/Nackdelar med crimphylsor?

Byt till större än 50.
    Eller köpte du den inte ny? Det följer med en del hylsor som vid behov kan stoppas i hålen.

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Jag har samma "problem" med mitt SFD41C , det verkar som att Audison haft lite väl god marginal på hålen eller räknat med att man också skall använda deras strömkabel som antagligen är lite grövre.
      Hylsorna som följer med funkar inte till 50mm2 kabeln utan är bra om man vill köra in typ 25-35mm2 i 50mm2 uttagen.
      Vill du inte byta kabel så är nog crimphylsa ett fungerande alternativ , jag tog och sågade ut en halvmåne ur hylsan på en kabelsko för 50mm2 kabel och la under kabeln i hålet som utfyllnad , då gick det att dra låsskruven utan att den "bottnade".
      Jag kommer försöka bygga om mitt block så jag kan dra fast kabelskor på in/utgångar istället.
      "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
        Jag har samma "problem" med mitt SFD41C , det verkar som att Audison haft lite väl god marginal på hålen eller räknat med att man också skall använda deras strömkabel som antagligen är lite grövre.
        Hylsorna som följer med funkar inte till 50mm2 kabeln utan är bra om man vill köra in typ 25-35mm2 i 50mm2 uttagen.
        Vill du inte byta kabel så är nog crimphylsa ett fungerande alternativ , jag tog och sågade ut en halvmåne ur hylsan på en kabelsko för 50mm2 kabel och la under kabeln i hålet som utfyllnad , då gick det att dra låsskruven utan att den "bottnade".
        Jag kommer försöka bygga om mitt block så jag kan dra fast kabelskor på in/utgångar istället.
        Lät som ngt man får prova!

Just detta är nackdelen med det blocket annars fyller det alla mina andra behov!

//
        Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Working...
        X