Announcement

Collapse
No announcement yet.

PWK nån mer som provat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PWK nån mer som provat?

Jag köpte en ritning på baslåda från PWK designs och undrar ifall någon annan provat. Han snackar en massa om att bilen är del av lådan osv, kändes vettigt.

Jag ville ha en låda som var hyfsat rak i frekvensgången 40-100hz på lyssningsplatsen. Det är lite lurigt iom att jag har 15dB mer cabin gain vid 40 hz än 100hz.

Jag har provat och mätt frekvensgång med lite olika lådor och kommit fram till att det är svårt att få vettig frekvensgång. Därav att jag tyckte det verkade bra ifall Pete hade en lösning på det.

Fick precis ritning på en transmission line och för skojs skull stoppade jag in den i hornresp. Fick fort fram samma frekvensgång som Pete. Rak från 40-100hz, men utan cabin gain. Hjärnsläpp, eller tycker amerikaner att 15dB mer vid 40hz än 100 är flat response?

Nån annan som har erfarenheter?

Re: PWK nån mer som provat?

Vet att Tokken hade PWK-låda i bubblan när han körde 8"arna.

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
      Vet att Tokken hade PWK-låda i bubblan när han körde 8"arna.
      Just den lådan (eller ja lådritningen) hade jag i saaben innan men med Hertz ES200 basar istället för DD basar, spelade riktigt trevligt till nästan allt man stoppade i den. Bra tryck utan nån särskild märkbar peak.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Lite sugen på att veva liv i den här tråden igen, och höra om fler haft lite mer input på PWK vid det här laget?

Shipadu (stavning?) hade visst ngn som spelade satan.

I princip är jag tokigt intresserad av hur man tar hänsyn till cabin gain i en bmw e60 sedan... all input på det temat är spännande!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
          Lite sugen på att veva liv i den här tråden igen, och höra om fler haft lite mer input på PWK vid det här laget?

Shipadu (stavning?) hade visst ngn som spelade satan.

I princip är jag tokigt intresserad av hur man tar hänsyn till cabin gain i en bmw e60 sedan... all input på det temat är spännande!
          Gå in på Pete´s hemsida.. skicka ett mail och sen får vi se hur lång tid det tar innan du är helt borttappad när väl Pete sätter igång sina ganska extrema genomgångar och förklaringar.
          Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
            Gå in på Pete´s hemsida.. skicka ett mail och sen får vi se hur lång tid det tar innan du är helt borttappad när väl Pete sätter igång sina ganska extrema genomgångar och förklaringar.
            Jodå, jag har lusläst hans hemsida, glott igenom mängder av hans youtube clip och förklaringar samt grottat ner mig i en allsjöns jenkar-forumtrådar om hans grejjor. Har gjort det mesta utom att prata med honom direkt. Förr eller senare är det väl dags för det.

edit:
            Hittils har jag bara blivit än mer fascinerad över hur lite det skrivs om vad hans magi egentligen handlar om. Det verkar som om det är rätt få som besitter hans nivå av kunnande. (Vad han nu än kan som gör att han får bra reviews och nöjda kunder)

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Hur element beter sig i olika typer av lådor lär man av en massa testande, va som sen händer när man stoppar dessa lådor i en annan låda (bilen) får man av ännu mer testande
              När man börjar få hum om "extra lådans" påverkan, det är då man kan börja skapa det man vill.
              Det bästa är att man blir aldrig full lärd utan de är bara att fortsätta laborera
              loudstore.se

loudstore på facebook

Comment

Hur mycket tar killen för en lådritning?

Verkar ju vara en hel del vetenskap bakom det. O de ser ju knappast lättbyggda ut när man kikar runt på hans hemsida

Comment

Originally posted by mr_c View Post
                  Hur mycket tar killen för en lådritning?

Verkar ju vara en hel del vetenskap bakom det. O de ser ju knappast lättbyggda ut när man kikar runt på hans hemsida
                  Det finns olika steg beroende på hur bråttom man har.

Kolla på hans sida så finns all information tydligt angivet för det du behöver veta :
                  http://pwkdesigns.com/?page_id=38

Sedan kan man inte säga att "de ser ju knappast lättbyggda..." eftersom man inte säkert vet vilken sorts låda det blir för att få bästa möjliga resultat efter beställningens specifikation enl PWK.

Har byggt egna PWK lådor efter en specifik modell och tycker att en person som haft träslöjd i skolan borde kunna klara av att få ihop dem efter ritningarna, men om det ska vara möbelsnickeri finish så kan man ju leja bort det till ett möbelsnickeri.
                  Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

Comment

Working...
                  X