Jag köpte en ritning på baslåda från PWK designs och undrar ifall någon annan provat. Han snackar en massa om att bilen är del av lådan osv, kändes vettigt.
Jag ville ha en låda som var hyfsat rak i frekvensgången 40-100hz på lyssningsplatsen. Det är lite lurigt iom att jag har 15dB mer cabin gain vid 40 hz än 100hz.
Jag har provat och mätt frekvensgång med lite olika lådor och kommit fram till att det är svårt att få vettig frekvensgång. Därav att jag tyckte det verkade bra ifall Pete hade en lösning på det.
Fick precis ritning på en transmission line och för skojs skull stoppade jag in den i hornresp. Fick fort fram samma frekvensgång som Pete. Rak från 40-100hz, men utan cabin gain. Hjärnsläpp, eller tycker amerikaner att 15dB mer vid 40hz än 100 är flat response?
Nån annan som har erfarenheter?
Jag ville ha en låda som var hyfsat rak i frekvensgången 40-100hz på lyssningsplatsen. Det är lite lurigt iom att jag har 15dB mer cabin gain vid 40 hz än 100hz.
Jag har provat och mätt frekvensgång med lite olika lådor och kommit fram till att det är svårt att få vettig frekvensgång. Därav att jag tyckte det verkade bra ifall Pete hade en lösning på det.
Fick precis ritning på en transmission line och för skojs skull stoppade jag in den i hornresp. Fick fort fram samma frekvensgång som Pete. Rak från 40-100hz, men utan cabin gain. Hjärnsläpp, eller tycker amerikaner att 15dB mer vid 40hz än 100 är flat response?
Nån annan som har erfarenheter?
Comment