Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat biltemas lågnivå?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som testat biltemas lågnivå?

den verkar vara dubbelskärmad och riktiningsbestämd också!

mina streetwires zn (zeero noise) kablar riktigt suger i sig störningar i form av generatorvin. korsar inte lågnivån strömkabeln i exakt 90 graders vinkel så får man oljud som brev på posten.

Re: Någon som testat biltemas lågnivå?

Originally posted by twostroke View Post
    den verkar vara dubbelskärmad och riktiningsbestämd också!

mina streetwires zn (zeero noise) kablar riktigt suger i sig störningar i form av generatorvin. korsar inte lågnivån strömkabeln i exakt 90 graders vinkel så får man oljud som brev på posten.
    Har för mig att deras förra kablar var helt ok ( har för mig att dom var i en annan färg, lila/rödaktiga ) men att själva kontakterna var kassa.

Dom torkade ut och blev smuliga och gick rakt av, inget jag går i ed på men är nästan säker iaf

Comment

Den gröna som dom körde med förut var iaf kass, kontakter som satt som berget och gick sönder när man tog lös dom, kablarna var grova och inte särskilt samarbetsvilliga, och skärmningen tror jag dom hade missat för störningar tog dom upp.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by Niklas View Post
        Har för mig att deras förra kablar var helt ok ( har för mig att dom var i en annan färg, lila/rödaktiga ) men att själva kontakterna var kassa.

Dom torkade ut och blev smuliga och gick rakt av, inget jag går i ed på men är nästan säker iaf
        Jag använde de rosa i mitt första tävlingsbygge och de funkade helt ok, fick löda om någon kontakt och de var även rätt hårda men klart prisvärda.

Hur de är som säljs idag har jag tyvärr ingen susning om.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

vad finns det för vettiga ordentligt skärmade lågnivå till vettiga priser, max 400kr per kabel?
          hur många kablar ska man igentligen använda till ett genesis 5 channel? står inget i bruksen om att använda 3 lågnivåkablar, men den har 3 par ingångar?

Comment

Jag använder Audison "BT" med gott resultat.(ingen har klagat på dåligt ljud)
            Under 300:-

Det är bara bra att använda 6ch RCA.
            Dubbel signal(sub) som sedan summeras i stegets ingång blir en bra(stark) signal.

Pierre
            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

undrar hur väl skärmade bt är?
              jag vill ha skärmen ändå fram till kontakten då strömkabeln är ganska nära steget.

Comment

Kikade på din Mercatråd, dina SW är ju inte ens skärmade "nästan" ända fram till kontakten som "BT".
                Om du ska ha strömkabel som jag såg på bild åt vänster och lågnivån från höger bör det inte vålla några problem.

Kolla in: BILD
                Bakom nålfilten under stegen ligger kablar kors o tvärs, mao sämre förutsättningar än i din bil.

Pierre
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

jag har flyttat steget så nu ligger det i reservhjulsbaljan. och kablarna är i fin ordning men plusmatningen till batteriet går tvärs över bagagegolvet från vänster till höger sida. lågnivån korsar strömkabeln i 90 graders vinkel, men den steget ligger såpass nära plusmatningen att skärmen gärna får gå ända fram till steget.

Jo SW kablarna är rent skit.
                  ingen skärmning alls synd bara att man var så dum att inte kolla upp det innan, men det är bara i just korsningen med matningen till batteriet den plockar upp störningar.

Comment

beställde 3 par dls pro 5 meters...
                    skulle vist vara bättre mot störningar än ultimate.
                    fungerar det inte med dom kablarna gör jag en snara av dom och skruvar upp en krok i taket

Comment

Tänk inte bara på störningar från strömkabeln. Hela karossen och bilen kan störa RCA kabeln. I nyare bilar finns det ju kablar och elboxar på flera ställen i bilen.

Kolla t ex Hewi BMW, korrekta kabeldragningar, men ändå har en en störning som stör honom. Och nu kan det va andra problem som gör hans störningar.
                      MVH F.Trybom

Comment

jag har fortfarande mina störningar kvar!

har nya dls pro kablar men nu är störningarna värre än tidigare!?
                        kollat igenom jorden och den är bra. hur skulle det vara att jorda direkt på batteri?

jag måste ha bränd signaljord eller någonting?
                        mina fel.
                        inga som helst när motorn är av!?

när jag slår på motorn får jag
                        #1 ett konstant tjut/brus
                        #2 generatorvin

använder jag 1 signalkabel får jag inga störningar.
                        använder jag två så låter det hemskt.
                        använder jag alla tre så brakar helvetet loss.

har som sagt testat att dra lågnivån utanför bilen, över sätena, i taket, kollat jordpunkter, flyttat jordpunkter, slipat, kollat riktnig på kablar,
                        ja allt möjligt. men fortfarande låter det skit. allt jag gör för att förbättra verkar bara försämra

har kollat på kretskortet i cd:n och ser inget konstigt. har mätt upp så långt jag kunnat på kortets banor och det verkar ok.

ska gå igenom allt igen och sedan testa med en annan spelare.

finns det någon som lagar nakamichi om signaljorden skulle vara fallet? vad finns det för bra spelare idag? alpine 117ri?

Comment

Originally posted by twostroke View Post
                          jag har fortfarande mina störningar kvar!

har nya dls pro kablar men nu är störningarna värre än tidigare!?
                          kollat igenom jorden och den är bra. hur skulle det vara att jorda direkt på batteri?

när jag slår på motorn får jag
                          #1 ett konstant tjut/brus
                          #2 generatorvin

använder jag 1 signalkabel får jag inga störningar.
                          använder jag två så låter det hemskt.
                          använder jag alla tre så brakar helvetet loss.

har som sagt testat att dra lågnivån utanför bilen, över sätena, i taket, kollat jordpunkter, flyttat jordpunkter, slipat, kollat riktnig på kablar,
                          ja allt möjligt. men fortfarande låter det skit. allt jag gör för att förbättra verkar bara försämra

har kollat på kretskortet i cd:n och ser inget konstigt. har mätt upp så långt jag kunnat på kortets banor och det verkar ok.

ska gå igenom allt igen och sedan testa med en annan spelare.

finns det någon som lagar nakamichi om signaljorden skulle vara fallet? vad finns det för bra spelare idag? alpine 117ri?
                          Du har väl kollat så kablarna är riktade på rätt håll?

Den kabeln som låter minst, har du testat den i de andra utgångarna?
                          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

ja kablarna är rätt riktade.
                            pilarna pekar från cdn till steget, skruvade upp kontakterna och kollade så att sidan där skärmen är jordad sitter på cd sidan och att det inte finns någon kontakt av skärmen på andra sidan.

har testat att flytta kablarna mellan olika utgångar också, men problemet kommer först när jag kopplar på ett kabelpar till eller fler.

Comment

Välkommen till min värld , har precis samma problem som dig(förutom att jag inte har ngt brus/tjut utan bara generatorvin). Testa att vända kablarna så skärmen är ansluten på steg sidan istället , det minskar störningarna i min bil.
                              Jag har inte kommit på ngn direkt lösning i min bil mer änn att med 2st 2-kanalare istället för mitt 4-kanal så verkar det med "rätt" kablar vara möjligt att få tyst på det.
                              Verkar som flerkanalssteg är känsligare pga hur de är uppbyggda inuti , hörde ngt om flytande jord i dessa som kan ställa till det.
                              Verkar vara ngt med tyska bilar(du har väl också batteriet i skuffen?) och flerkanalssteg(även om man har Genesis ) som inte går ihop ibland
                              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
                              X