Announcement

Collapse
No announcement yet.

EL tjuv ?? volvo 740

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EL tjuv ?? volvo 740

Problem min 740 startar inte när den har stått under natten.
    När jag kopplade in baslåda och cd spelare så började mitt batteri dö dagen efter. laddar man upp batteriet ca 5-10min för att bara få igång bilen så man kan använda den hela dagen.
    Tänkte kolla om någon har något förslag hur jag ska göra kanske sätta en strömbrytare på +kabeln så man bara kan slå av strömmen när jag lämnar bilen.

Re: EL tjuv ?? volvo 740

ladda batteriet över natten ska du se att det kanske inte drar ur de du måste ju ladda upp det fullt.. och nu när det är vinter så vill det dra lite mer ström ur batteriet...

Comment

jo har testat det. fungerar tyvärr inte.
      har även kört tills batteriet är full laddat det dör ändå.

Comment

tar du ur fronten till stereon? och hur är det kopplat?

Comment

japp har testat tagit ur fronten men samma sak då.
          kommer inte ihåg hur jag satt ihop stereo kablarna men kan kolla upp det till imorgon.
          Men testade kopplade bort stereon med men den dör ändå så troligtvis är det baslåda som drar ström.

Comment

polarens 740 den dör när han har kondensatorn inkopplad då klarar den inte natten
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

men hur är steget till basen kopplad? så inte det är igång hela tiden..

Comment

ok men jag körde vanligt slutsteg förut men nu kör jag med aktiv bas mds 12´´

Comment

jag drog el från batteriet + till basen sen från basen - till ramen sen har jag kopplat rem och lågnivåkablar

Comment

micke999 det är inte så att det sitter voltmätare på kondensatorn så att den inte slår ifrån när stereon är avstängd och så.. kan ju vara så att det är de som drar ur den..

Comment

Originally posted by Blaztha View Post
                      micke999 det är inte så att det sitter voltmätare på kondensatorn så att den inte slår ifrån när stereon är avstängd och så.. kan ju vara så att det är de som drar ur den..
                      jo de är sant men kan den dra så mycke?hur får man den att slå av?
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

bara du kopplar ur och kollar om det drar ur då med så inte batteriet sagt upp sig..

Comment

Originally posted by micke999 View Post
                          jo de är sant men kan den dra så mycke?hur får man den att slå av?

den ska ju slå ifrån sig när bilen stått utan att nått används i typ 5-10min har de som jag haft gjort iallafall.. kan ju räcka med att batteriet är dålig och lite klent.. vet att jag bytte batteri i min 740 till ett 75ah ifrån det lilla på 55ah för det drog det ur jämt..

Comment

sitter gammalt biltema 55ah i den bilen så kan ju va därför och sen slår inte kondensatorn ifrån alls
                            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

då tror den säkert att det är nått som behöver ström.. be han byta batteri. själv köpte jag biltemas silvriga 75Ah och det funkar kalas bra för den billiga pengen...

Comment

Working...
                              X