Har lite att plasta och tänkte göra det i ena delen av mitt "lilla" garage. Plastade för något år sedan i garaget och då fick jag en svag doft av polyester i hela huset. Var hemma själv så mig gjorde det inte så mycket. Men nu är frun hemma och hon vill inte att det ska lukta. Har gjort en plastfront på min ena arbetsbänk nu. Tejpat runt om mot bänken, väggar och tak och satt upp två datorfläktar som suger ut luften via en ventil på väggen inne i dragskåpet. Ventilen går genom väggen och ut tutanför huset. Kommer detta funka? Kommer jag slippa att lukten drar ut i huset denna gången?
I princip bör ju min arbetsbänk funka som ett dragskåp nu med ett "hål" som jag kan jobba genom. Vid detta hål har jag hängt upp strimlor av plast för att inte göra hålet för stort när jag stå där och plastar.
Någon som har testat detta innan eller har något annat bra tips på hur man gör för att slippa polyesterlukten? Alla gillar den inte lika mycket som jag gör har jag märkt.
I princip bör ju min arbetsbänk funka som ett dragskåp nu med ett "hål" som jag kan jobba genom. Vid detta hål har jag hängt upp strimlor av plast för att inte göra hålet för stort när jag stå där och plastar.
Någon som har testat detta innan eller har något annat bra tips på hur man gör för att slippa polyesterlukten? Alla gillar den inte lika mycket som jag gör har jag märkt.
Comment