Announcement

Collapse
No announcement yet.

Störningsfilter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Störningsfilter

Letar efter ett filter som tar bort generatorljud.

Har gjort ALLT med får inte bort tjutet hur jag än gör. Så finns det något filter man kan klämma dit någonstans istället?

Jag måste få bort ljudet, det är inget litet svagt ljud i bakgrunden, utan riktigt riktigt högt. Måste ha på vol 40+ på min Pioneer för att jag inte ska höra ljudet
    Hopp, ska man göra nu då?

Re: Störningsfilter

försvinner störningen om du rycker ur lågnivån ur cd'n, eller ur steget?
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Originally posted by Softis View Post
      Jag köpte mina från COOP, vanliga som man har för hemmabruk. Kosta 49 kr för 5m och jag har aldrig fått störningar av det

Detta är saxat från diskussionen angående lågnivåkablar!!!

Testat om boven ligger där som MrMix skriver?
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Eftersom du inte hade störningar innan har du väl byggt om och gjort fel!?
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by JALLE View Post
          Detta är saxat från diskussionen angående lågnivåkablar!!!

Testat om boven ligger där som MrMix skriver?
          Hade en Autoleads kabel först, men det lät precis likadant så den fick sitta i monoblocket istället.

Kanske ska tillägga att störningen är i framsystemet.

Jag har köpt ny HU, vart ingen skillnad. Testade med en tredje HU bara i fall att, men det tjöt då också.

Testade att dra en lågnivå från en annan bil bara rakt över till mitt steg, då tjöt det inte.

Har dragit min lågnivå utanför bilen och det tjuter.... Har testat ALLT utan resultat.
          Så just därför vill jag ha ett filter så jag slipper lyssna på typ 4kHz i 100-110 db

Comment

Originally posted by MrMix View Post
            försvinner störningen om du rycker ur lågnivån ur cd'n, eller ur steget?
            Ja, då försvinner störningen. Precis som att jag har lågnivån ihop med en strömkabel, fast dom ligger på varsin sida av bilen

Comment

Ja, då försvinner störningen. Precis som att jag har lågnivån ihop med en strömkabel, fast dom ligger på varsin sida av bilen
              rovat att dra en jord från jorden vid steget till stereon? så du ahr gemensam jordpunkt, separata jordar kan ge störningar, prova även att rycka ur antennkontakten då den ger en egen jordpunkt också.
              De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Läs igenom Hewi första projekttråd så hittar du nog alla tips som finns, för han har provat det mesta under sommaren som var.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
                  Läs igenom Hewi första projekttråd så hittar du nog alla tips som finns, för han har provat det mesta under sommaren som var.
                  Och inte är det helt borta ändå i min bil.........suck
                  "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Kan någon länka till den tråden?

Comment

rovat att dra en jord från jorden vid steget till stereon? så du ahr gemensam jordpunkt, separata jordar kan ge störningar, prova även att rycka ur antennkontakten då den ger en egen jordpunkt också.
                      Du menar att jag ska jorda stereon i bältesfästet? Fattade jag rätt då?
                      Vart ska jag sätta den jorden i stereon då?
                      Den som är svart eller brun (får läsa manualen) i ISO-kontaken?

Comment

Du menar att jag ska jorda stereon i bältesfästet? Fattade jag rätt då?
                        Vart ska jag sätta den jorden i stereon då?
                        Den som är svart eller brun (får läsa manualen) i ISO-kontaken?
                        japp samma jordpunkt till stereon och slutstegen, och koppla ur ant kontakten, samt om du har nå rattstyrning interface, högt kablar från stereon osv, så du eliminrerar alla andra yttre faktorer

Comment

generatorljud är så störande, hade lite generatorstörningar när jag hade 2x15" basar i bakluckan, sålde lådan o satte en liten låda med 2x 8" basar i baksätet monterat på ryggstödet, alla störningar försvann, låter ingenting nu, det konstiga är att jag har inte rört nått annat, bara kopplade ur gamla basen o satte i nya, inte rört stegen mer än att sätta in kablarna till basen.
                          Kan det kanske vara så att basarna stör då den gamla lådan låg nära steg/lågnivåkablar medans den nya lådan ligger långt ifrån alla kablar?
                          Last edited by tobbe77s; November 7, 2010, 13:09.

Comment

japp samma jordpunkt till stereon och slutstegen, och koppla ur ant kontakten, samt om du har nå rattstyrning interface, högt kablar från stereon osv, så du eliminrerar alla andra yttre faktorer
                            Ska jag koppla ur högtalarkablarna till dom högtalarna som jag driver på HU?
                            Ska man inte kunna lyssna på radio?

Comment

Ska jag koppla ur högtalarkablarna till dom högtalarna som jag driver på HU?
                              Ska man inte kunna lyssna på radio?
                              Under felsökningen......inte för alltid.....
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                              X