Announcement

Collapse
No announcement yet.

kabel för att styra bas/gain, dragning?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kabel för att styra bas/gain, dragning?

hej har köpt mig ett hifonic steg och det medföljde det en kontroll och en kabel för att styra gainen/basen och nu till en liten dumfråga vart eller vilken sida helst ska man dra den i bilen? för har ström på vänstra och signal och högtalarkablage på högra sidan för har aldrig haft ett steg förut med en sån kontroll och tänkte även så att den inte stör andra kablar eller tvärtom

Mvh Tobbe

Re: kabel för att styra bas/gain, dragning?

Inte svar på din fråga men ändå

Ställ in steget ordentligt istället då slipper du en massa pryttlar
    som enligt många är ett djävulens påfund risken finns att man övergainar steg osv till ett sämre resultat än tänkt från början
    och är du fyllechaffis med många polare som ska ha mer bas osv
    säger big no no

Rättning och tillägg är bara att lägga till

Comment

Ifall det fungerar som det verkar göra på andra steg så ska du dra kablen bland signal och högtalarkablar. Den är antagligen i princip att betrakta som en vanlig signalkabel.

Jag har svårt för att tänka mig att hifonics skulle lägga ut en signal som stör på något sätt på en sådan kabel. Det brukar bara vara musiksignal.

Comment

Har min styrkabel ihop med högtalarkablarna av enkelhet då allt detta går i mitten av bilen och har inte upplevt ngr störningar ännu.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Remotegain suger..... Usch när man skjutsar folk och dom vill vrida upp basen på max hela tiden.... Störande..
          Hopp, ska man göra nu då?

Comment

sätt den vänster sida om ratten.. problem solved om man inte har en högerstyrd bil..
            Sägs att den ska sänka db men de har jag testat och de var ingen skillnad alls..
            RE, DD, Pioneer

Comment

nja den tiden att köra fulla folk är förbi...tror jag men iom jag har rivit bilen såpass nu så kan jag ju dra skiten ändå

Comment

Originally posted by Tobben View Post
                nja den tiden att köra fulla folk är förbi...tror jag men iom jag har rivit bilen såpass nu så kan jag ju dra skiten ändå
                Säg inte det :P ser att du bor i säffle och om du får igång ett bra system så kommer ja använda dig som svarttaxi
                RE, DD, Pioneer

Comment

Originally posted by Softis View Post
                  Remotegain suger..... Usch när man skjutsar folk och dom vill vrida upp basen på max hela tiden.... Störande..
                  För klena grejer om man vrider upp gain på max så ska folk bli rädda inte njuta
                  RE, DD, Pioneer

Comment

Originally posted by __snow__ View Post
                    Säg inte det :P ser att du bor i säffle och om du får igång ett bra system så kommer ja använda dig som svarttaxi
                    he he bara om du är väldigt nykter, städad och tyst

Comment

skit också
                      RE, DD, Pioneer

Comment

Full gain är aldrig bra..... Speciellt inte om man ställt in HU för tex 50% gain :/

Comment

kommer och ska inte köra på full gain

Comment

Ställer man in på rätt sätt så är det inga problem. Stegets gain ska ställas in med den externa kontrollen inkopplad och ställd på max, när då gainen på steget är korrekt inställd så kan det ju aldrig bli mer än så hur man än vrider på externkontrollen.

Nu är det alltså endast frågan om en ren gainkontroll, inte bassboost.

Comment

Originally posted by Optima View Post
                              Ställer man in på rätt sätt så är det inga problem. Stegets gain ska ställas in med den externa kontrollen inkopplad och ställd på max, när då gainen på steget är korrekt inställd så kan det ju aldrig bli mer än så hur man än vrider på externkontrollen.
                              Så funkar det väl inte?
                              Det gjorde det inte på mitt gamla (2 år) MDS GP-800.... Satte man i remotegainen så fungerade inte den på steget. Satte man remotegainen på max så vart steget gainat max oavsett hur gainratten stod på steget.

Comment

Working...
                              X