Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

    Ska snart ge mig i kast med att styva upp taket ordentligt denna gång, men vet inte om jag har tabbat mig....

    Kommer det räcka med 20x20 fyrkantsrör i taket, en efter en som låses fast med svets, har sett nån på termpro som gjorde d, kommer inte ihåg vilken tråd det var, men men, menar juh vissa kör juh med dubbla 45x70 reglar i taket och 59.9 klassen så det bör väll funka?

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

  • #2
    Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

    Originally posted by Stickan View Post
    Ska snart ge mig i kast med att styva upp taket ordentligt denna gång, men vet inte om jag har tabbat mig....

    Kommer det räcka med 20x20 fyrkantsrör i taket, en efter en som låses fast med svets, har sett nån på termpro som gjorde d, kommer inte ihåg vilken tråd det var, men men, menar juh vissa kör juh med dubbla 45x70 reglar i taket och 59.9 klassen så det bör väll funka?
    Om min granne köper nya Nike air och springer som en gud, gör jag det då också om jag köper samma skor?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

      Originally posted by Stickan View Post
      Ska snart ge mig i kast med att styva upp taket ordentligt denna gång, men vet inte om jag har tabbat mig....

      Kommer det räcka med 20x20 fyrkantsrör i taket, en efter en som låses fast med svets, har sett nån på termpro som gjorde d, kommer inte ihåg vilken tråd det var, men men, menar juh vissa kör juh med dubbla 45x70 reglar i taket och 59.9 klassen så det bör väll funka?
      Beror ju lite på godstjockleken också men hursom så tror jag de bör räcka gott om du också ser till att de förenas på ett bra sätt med taket(Lim PL400?)
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

        Tror Stickan tänkte på Hank med sin 48 10" pickup men det ser inte ut som 20x20 profil utan bredare å det kan ha tänkts fel i huvet mitt. Sen svetsades en 1/8" tjock stålplåt över hela innan det kläddes, utrymmet mellan stålet och taket fylldes med fogskum.



        En bild på det som knäckt taket på hans F350 pickis
        Last edited by Frippe_L; October 23, 2010, 09:52.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment


        • #5
          Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

          Desto mindre rutor du har (antar att du ska svetsa ett rutnät) desto klenare material kan du använda.
          I Fiestan hade vi 40*40 med 4mm godstjocklek, det viker du inte i första taget.
          I Expressen har jag 30*30 med 2 eller 3mm (tror det var 2mm) godstjocklek i taket, till a-stolpar och i-bräda så har jag 20*20.

          Om du svetsar plattjärn på ovansidan av fyrkantsprofilen så får du något att skruva skivorna i om du ska fylla rutorna med trä.
          Om du inte gör det så blir det bökigare, se det mecket jag hade...
          http://www.bilstereoforum.se/showpos...&postcount=172
          Last edited by Extra Kim; October 23, 2010, 11:14.

          Comment


          • #6
            Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

            Originally posted by Nonne View Post
            Om min granne köper nya Nike air och springer som en gud, gör jag det då också om jag köper samma skor?
            Verkar som Nonne vaknat på fel sida?

            Angående din fråga så är det väl bara till att prova sig fram, tills du tycker det är tillräckligt styvt.
            Sen om 20x20 räcker kan jag inte svara på, du har aldrig sagt om dem är 1 eller 5mm i gogstjocklek..
            Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
            --------------------------------------------------------------------------------
            Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
            PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

            Comment


            • #7
              Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

              Originally posted by xciso View Post
              Verkar som Nonne vaknat på fel sida?

              Angående din fråga så är det väl bara till att prova sig fram, tills du tycker det är tillräckligt styvt.
              Sen om 20x20 räcker kan jag inte svara på, du har aldrig sagt om dem är 1 eller 5mm i gogstjocklek..
              Hoppsan... 2mm gods, och sen blir d som frippe visade

              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

              Comment


              • #8
                Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

                Vad ska du fästa upp fyrkantsprofilerna i ?

                Det finns inte mycket som e stabilt i ett orginaltak.

                Comment


                • #9
                  Re: Svetsa tak? db fråga/hållbarhet!

                  Originally posted by xciso View Post
                  Verkar som Nonne vaknat på fel sida?
                  Det hade du märkt om så var fallet
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment

                  Working...
                  X